امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

نحوه از بین بردن بوی بد کفش های چرم

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۰/۸/۵ چهارشنبه
نحوه از بین بردن بوی بد کفش های چرم
چکیده این مقاله : یکی از حس های ناخوشایند هنگام درآوردن کفش ها قطعا بوی بد آن است، روش های از بین بردن بوی بد کفش چرم بسیار راحت و آسان است که در این مطلب به آنها اشاره می کنیم.
  • زمان مطالعه : 8 دقیقه
  • 0 نظر
  • 4187 بازدید

قطعا یکی از بدترین چیزهایی که هر فردی بعد از درآوردن کفش هایش می تواند تجربه کند، بوی بدِ حاصل از کفش ها می باشد. بعضی از کفش ها بوی بدی را از خودشان تولید می کنند و آن را به پاها منتقل می کنند، که این حس واقعا می تواند بد و خجالت آور باشد. در بیشتر مواقع بوی بد پاها، افراد حاضر در محیط را فراری می دهد. بنابراین حتما باید به فکر راه حل برای این معضل روزانه بود. هنگام خرید کفش مردانه باید به جنس آن توجه داشت اما همه ی کفش ها نیاز به مراقبت کردن دارند تا از بوهای نامطبوع به دور باشند. اما در کل کفش های چرم به نگهداری کردن بیشتری نیاز دارند، تا هیچ بوی بدی از آن ها تولید نشود. شما موظف هستید که در قبال این کفش های گران قیمت به خوبی از آن ها نگهداری کنید، تا بهترین خدمات را به شما ارائه بدهند. راهکارهای مختلفی برای از بین بردن بوی بد کفش های چرمی شما وجود دارد، که ما در این مقاله می خواهیم به تعدادی از آن ها اشاره کنیم. خوشبختانه باید گفت که روش های از بین بردن بوی بد کفش چرم بسیار راحت و آسان است، پس با ما باشید تا این روش های ساده را به شما معرفی کنیم.

 

بوی بد کفش های چرم را چگونه باید از بین برد؟

 

بوی بد کفش های چرم را چگونه باید از بین برد؟

  1. خشک کردن
  2. اسپری ضدعفونی کننده
  3. جوش شیرین
  4. مواد خوشبو کننده
  5. قرنطینه کردن
  6. روزنامه
  7. سرکه
  8. سیب زمینی
  9. پوست لیمو
  10. چای کیسه ای

 

کفش های چرم خود را به خوبی خشک کنید

رطوبت در کفش های چرم یکی از عوامل اصلی برای تولید بوی بد و نامطبوع می باشد. بعد از بیرون آوردن کفش های چرمی از پاهایتان در صورتی که احساس کردید داخل کفش مرطوب است، باید فورا به خشک کردن آن ها اقدام کنید. این خشک کردن می تواند با گذاشتن کفش ها در زیر نور غیر مستقیم خورشید، قرار دادن آن ها با فاصله یک متری در کنار بخاری، خشک کردن آن ها با استفاده از سشوار آن هم با فاصله و استفاده کردن از یک پارچه برای خشک کردن داخل کفش های چرمی می باشد. فراموش نکنید که منشاء اصلی بوی بد کفش چرمی، رطوبت می باشد.

 

از بین بردن بوی کفش چرم با خشک کردن آن

 

از اسپری های ضدعفونی کننده ی مخصوص استفاده کنید

یکی از روش های از بین بردن بوی بد کفش چرم می توانید از اسپری های ضدعفونی کننده مخصوص کفش های چرمی، برای گرفتن بوی بد استفاده کنید. شما باید حتما در فروشگاه ها اسپری مخصوص کفش چرم را خریداری کنید، چرا که ممکن است اسپری کفش های دیگر به کفش چرمی شما آسیب برسانند. داخل کفش چرمی خود را هر روز یک بار اسپری بپاشید، به طوری که این پاشیدن همه قسمت های داخلی کفش چرم را فرا بگیرید. استفاده کردن از این اسپری ها علاوه بر گرفتن بوی بد می تواند، کفش شما را عاری از هر گونه قارچ و باکتری نماید.

یک نکته مهم در خصوص اسپری کردن کفش های چرم که باید بدانید این است که، حتما باید قبل از این که کفش ها را اسپری کنید از خشک بودن آن ها اطمینان حاصل کنید و در صورت مرطوب بودن کفش ها را خشک کنید و بعد اسپری ضدعفونی کننده را به آن ها بپاشید. برای از بین بردن بوی کفش ها هر چند بار که لازم بود، می توانید از اسپری استفاده کنید.

 

از بین بردن بوی کفش چرم با اسپری

 

از جوش شیرین برای بو زدایی کفش های چرم تان استفاده کنید

جوش شیرین معجزه گر را برای از بین بردن بوی بد کفش های چرمی خود می توانید استفاده کنید. برای این کار فقط لازم است که یک قاشق غذاخوری از جوش شیرین را در داخل کفش چرمی خود بپاشید و مطمئن شوید که جوش شیرین تمام قسمت های داخلی کفش را پوشانده باشد. بعد از پاشیده شدن جوش شیرین کفش های خود را به خوبی چند بار تکان دهید، تا جوش شیرین بوی بد را جذب خود کند. بهترین کار این است که اجازه بدهید جوش شیرین به مدت یک شب در کفش های چرمی باقی بماند. حاصل استفاده کردن از جوش شیرین کفشی بدون بو و تمیز خواهد بود. لازم به ذکر است که از استفاده کردن بیش از حد جوش شیرین در کفش های چرمی تان باید خودداری کنید. چرا که استفاده زیاد از این ماده ممکن است، باعث ترک خوردن و خشک شدن کفش های چرمی شما شود.

 

از بین بردن بوی کفش چرم با جوش شیرین

 

استفاده کردن از مواد خوشبو کننده برای کفش های چرمی

برای از بین بردن بوی بد کفش چرم خوشبو کننده های مخصوص کفش چرم را برای کفش های شیک خود خریداری کنید. این خوشبو کننده ها سبب می شوند که کفش شما علاوه بر رفع شدن بوی بدش ماندگاری بیشتری نیز داشته باشد. علاوه بر این ها شما باید از واکس کردن کفش های خودتان غافل نشوید، چرا که کفش های چرمی عاشق براق شدن و تمیز بودن هستند.

کفش های چرمی خودتان را قرنطینه کنید

یکی دیگر از راه های از بین بردن بوی بد کفش های چرمی، قرنطینه کردن آن ها می باشد. سعی کنید کفش چرمی خود را با کاغذهای خشک به ویژه روزنامه به مدت چند روز قرنطینه کنید. روزنامه به دلیل داشتن فیبر بالا می تواند بهتر از کاغذ باشد، پس سعی کنید از آن استفاده کنید. بعد از این که کفش چرمی تان را روزنامه پیچ کردید، آن ها را درون یک جعبه کاغذی به مدت یک هفته قرار بدهید. بعد از گذشت یک هفته در صورتی که بوی بد کفش ها از بین رفت می توانید از آن ها استفاده کنید، اما در غیر این صورت کفش باید مدت زمان دیگری را نیز در قرنطینه به سر ببرد.

 

روزنامه و رفع بوی بد کفش های چرمی

اگر درون کفش های چرمی شما بدبو و مرطوب است، روزنامه مچاله شده را درون آن ها قرار بدهید. با استفاده کردن از این روش رطوبت و بوی نامطبوع کفش ها از بین میروند. اجازه دهید تا زمانی که کفش ها کاملا خشک نشده اند روزنامه ها در داخل کفش ها باقی بمانند.

 

از بین بردن بوی کفش چرم با روزنامه

 

سرکه و از بین بردن بوی بد کفش های چرم

یکی دیگر از درمان ها خانگی موثر و کاربردی در از بین بردن بوی بد کفش های چرمی، سرکه می باشد. اسید سرکه کمک شایانی به رفع بوی بد کفش چرمی شما خواهد کرد. برای استفاده کردن از سرکه در ابتدا باید مقدار کمی از سرکه را به ناحیه ای از قسمت داخلی کفش اسپری کنید. سپس اندکی صبر کنید در صورتی که سرکه به کفش ها هیچ گونه آسیبی نرساند، شما می توانید تمام قسمت های داخلی کفش را با سرکه اسپری کنید و سپس با استفاده از یک پارچه خشک و تمیز رطوبت کفش ها را بگیرید. توجه داشته باشید که در برخی از مواقع ممکن است که سرکه سفید به کفش های چرم آسیب برساند، بنابراین اول از کار حتما آن را بر روی قسمت کوچکی از کفش هایتان تست کنید.

 

از بین بردن بوی کفش به کمک سیب زمینی

از سیب زمینی خام نیز می توانید برای از بین بردن بوی بد کفش خود استفاده کنید. کافی است یک سیب زمینی کوچک را به دو قسمت تقسیم کنید و هر قسمت را درون یکی از لنگه های کفش خود قرار دهید. بعد از یک ساعت می توانید سیب زمینی های پلاسیده را از کفش خود خارج کنید و با کفشی بدون بو مواجه شوید.

 

رفع بوی بد کفش های چرمی با پوست لیمو ترش

پوست لیمو حاوی عطر و بوی قوی سیتریکی می باشد، که قدرت خنثی کردن بوهای نامطبوع در کفش ها را دارد. برای انجام این روش کافی است که شما پوست دو عدد لیمو را به تکه های کوچکی تقسیم بندی کنید و به مدت 12 ساعت در داخل کفش ها قرار بدهید. بهتر است تا زمانی که بوی بد کفش ها به طور کل از بین می روند، این کار را انجام دهید.

 

رفع بوی بد کفش های چرمی با پوست لیمو ترش

 

بوی بد کفش های چرمی تان را با چای کیسه ای از بین ببرید

حتما از این روش خانگی ساده و تاثیر گذار برای از بین بردن بوی بد کفش های چرمی خود استفاده کنید. در هر لنگه از کفش های خودتان دو یا سه عدد چای کیسه ای قرار بدهید و اجازه دهید چای یک شب مهمان کفش های شما باشد. چای سیاه کیسه ای حاوی مقداری تانن است، که در از بین بردن باکتری های داخل کفش و رفع بوی بد بسیار موثر است. چای خشک کیسه ای موجود در کفش ها، بوی بدی را که در جریان است به خود جذب می کند و شما را از شر بوهای نامطبوع کفش ها خلاص می کند.

 

بوی بد کفش های چرمی تان را با چای کیسه ای از بین ببرید

 

رعایت نکات زیر تا حدود زیادی باعث جلوگیری کردن از بوی بد کفش های چرمی می شود.

هرگز کفش های چرمی خود را مرطوب نگهداری نکنید و بعد از استفاده کردن اجازه بدهید، تا داخل کفش ها به طور کامل خشک شوند.

زود به زود داخل و بیرون کفش های خود را تمیز کنید.

از پودرهای مخصوص رفع بوی بد کفش و پا استفاده کنید.

هرگز کفش های چرمی تان را بدون جوراب نپوشید.

در حالی که پاهایتان خیس است جوراب و کفش هایتان را به پا نکنید.

بعد از در آوردن کفش هایتان آن ها را در جای خشک و با تهویه مناسب قرار بدهید.

 

کلام آخر

در آخر باید به یک نکته مهم و اساسی در خصوص کفش ها اشاره کرد. در واقع نگهداری کردن صحیح و تمیز نگه داشتن کفش ها، به منزله مراقبت کردن از پاهایتان می باشد. امید است که با به کار بردن این روش های ساده و خانگی کفش های چرمی و با ارزش تان را از شر بوهای بد و نامطبوع در امان نگه دارید. مراقبت کردن صحیح از کفش های چرمی نه تنها از به وجود آمدن بوهای بد جلوگیری می کند، بلکه دوام عمر بیشتری نیز به کفش هایتان می بخشد. پس برای این که مجبور به صرف هزینه های هنگفت برای خرید دوباره کفش های چرمی نشوید، سعی کنید به خوبی از آن ها مواظبت کنید.


مقالات مرتبط:

  1. قوانین اصلی پوشیدن جوراب مردانه
  2. تمیز کردن کفش سفید با روش های کاملا تضمینی و آسان
درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه هیدی استایل محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا