امتیازات این مقاله تاکنون : 3
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

راهنمای خرید کفش اسپرت مردانه

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۰/۹/۹ سه شنبه
راهنمای خرید کفش اسپرت مردانه
چکیده این مقاله : کفش اسپرت مردانه جزو پرطرفدارترین کفش های مردانه است. جهت خریدی ایده آل در راهنمای خرید کفش مردانه با ما همراه باشید.
  • زمان مطالعه : 10 دقیقه
  • 0 نظر
  • 3782 بازدید

یکی از محبوب ترین و پر طرفدارترین کفش ها در میان آقایان، کفش اسپرت مردانه می باشد. بدون شک وقتی که هر یک از شما در یک محیط شلوغ به جمع زیادی از آقایان برخورد می کنید، شاهد پوشیدن کفش های اسپرت بیشتر آن ها خواهید شد. چرا که کفش های اسپرت از راحتی، تنوع و زیبایی خاصی در استایل ها برخوردار هستند. قطعا هر یک از آقایان شیک پوش کمِ کم یک یا دو جفت کفش اسپرت را در جا کفشی های خود دارند و برای تیپ های اسپرت و کژوال خود آن ها را به کار می گیرند. کفش های اسپرت برای پیاده روی کردن، ورزش کردن و پیمودن مسافت های طولانی مورد استفاده زیادی قرار می گیرد. از این رو باید در هنگام خریداری کردن کفش های اسپرت، اول از هر چیزی به کیفیت و جنس آن ها توجه شود و سپس به نکات مهم دیگری که در این مقاله بازگو خواهد شد. برای نگهداری از قلب دوم خود باید حتما در هنگام خرید کفش اسپرت تمام حواس تان را به خوبی جمع کنید. چون که در صورت انتخاب نادرست این کفش ها، سلامتی شما در معرض آسیب دیدن قرار خواهد گرفت. برای کسب اطلاعات بیشتر از یک راهنمای خرید ایده آل کفش اسپرت مردانه، در این مقاله ما را تا آخر یاری کنید.

 

فاکتورهای مهمی که در انتخاب کفش اسپورت مردانه باید رعایت شوند، کدام ها هستند؟

  1. انعطاف پذیری
  2. بررسی زیره و رویه کفش اسپورت
  3. ظاهر و زیبایی کفش
  4. وزن کفش
  5. داشتن پا خوری زیبا
  6. بررسی کردن کفی کفش اسپرت
  7. بررسی قسمت پنجه های کفش
  8. توجه به پاشنه های کفش اسپرت
  9. اندازه گیری دقیق کفش
  10. کفش ها باید محلی برای تنفس داشته باشند
  11. توجه به جنس آستر درونی کفش اسپورت
  12. خرید از فروشگاه های معتبر
  13. تهیه کردن کفش اسپورت مردانه بر اساس نیازها
  14. در نظر گرفتن قیمت کفش ها

 

انعطاف پذیری کفش اسپورت را بررسی کنید

داشتن انعطاف مناسب در کفش های اسپورت، به عنوان یک مزیت اصلی برای خریدن این نوع کفش ها محسوب می شوند. پس حتما باید این معیار مهم در هنگام خریدن کفش اسپورت مورد توجه قرار بگیرد. برای این که ببینید که آیا کفش انتخابی شما ارزش خریدن را دارد، بهتر است که پاشنه و رویه کفش را رو به روی هم تا کنید و یا این که دو دست را در دو جهت مخالف چرخانده و ببینید که آیا کفش ها انعطاف پذیر هستند یا خیر.

 

زیره و رویه کفش اسپورت را مورد توجه قرار بدهید

فاکتور مهم بعدی برای خریدن یک کفش اسپرت عالی، دقت کردن به زیره کفش است. بهترین کفش اسپورت کفشی است که زیره آن طبی باشد. معمولا زیره های خوب طبی زیره pu  و زیره ترمو هستند. اگر زیره کفش استاندارد و مناسب پا باشد، آسیبی به پا نمی زنند. پس چه خوب است که قبل از تصمیم نهایی این فاکتور مهم و اساسی را نیز مد نظر قرار بدهید. رویه ی کفش های اسپرت نیز اکثرا یا پلاستیکی هستند و یا از جنس مواد بافته شده می باشند. شما باید در هنگام خریدن کفش اسپرتی با کیفیت به این موارد مهم توجه کنید، تا کفش شما در موقع زمستان ترک نزند و در موقع تابستان شل نشود و بافت های آن به راحتی پاره نشوند. راحت بودن کفش های اسپورت باید به گونه ای باشند، که انگشت شست پای شما را اذیت نکنند و یا کفش ها در پاهایتان خیلی آزاد و شل نباشند.

 

ظاهر و زیبایی کفش اسپورت نیز مهم است

تنوع و زیبایی کفش های اسپرت در بازار بسیار زیاد است و به همین جهت گاهی وقت ها انتخاب کفش های اسپرت سخت و وقت گیر خواهد بود. توجه داشته باشید که توجه به بعد ظاهری کفش نیز جنبه مهمی دارد. چرا که این کفش ها در مواقعی استفاده می شود، که روحیه شما نیاز به انگیزه و انرژی بالایی دارد. بنابراین  شما می توانید با انتخاب طرح های زیبا و رنگ های شاد، کفش هایی شیک و متنوع را برای تیپ های روزانه خود خریدای نمایید.

 

وزن کفش های خود را بررسی کنید

در میان ویژگی های بارز کفش های اسپورت، وزن مناسب کفش شاخص مهمی است که حتما باید به آن دقت شود. چون که قرار است شما این کفش ها را در طول روز به مدت چند ساعت و برای فرار و نشیب های زیادی به پا داشته باشید. کفش انتخاب شده شما باید به شکلی باشد، که در حین پوشیدن شما را خسته نکند و وزن کم و ایده آلی هم داشته باشد. کفش های اسپورت عالی و خوب کفش هایی هستند، که علاوه بر وزن سبک دارای انعطاف پذیری زیاد باشند و ماندگاری و کیفیت بالایی هم داشته باشند.

 

داشتن پا خوری زیبا برای کفش مهم است

همان گونه که تن خور زیبای لباس ها در هنگام خریداری کردن مهم تلقی می شود، به پا خور کفش ها نیز باید در هنگام انتخاب کردن آن ها توجه شود. این معیار کوچک اما کاربردی را در هنگام خریداری کردن کفش های خود مد نظر قرار بدهید. چرا که کفش هایی با پا خور و ظاهر زیبا، می توانند در جذابیت استایل آقایان نقش موثری داشته باشند.

 

بررسی کردن کفی کفش اسپرت

در کفش های اسپرت کفی هایی مناسب هستند، که مجهز به لایه هایی باشند که خاصیت آن ها ضربه گیری یا توانایی پخش کردن فشار وارد آمده بر کفی کفش باشد. داشتن این ویژگی سبب می شود تا افراد در هنگام پیاده روی کردن و یا دویدن آسیبی به کف پایشان نرسد. همچنین چنین کفش هایی برای افرادی دارای وزن زیاد کاملا ایده آل و عالی می باشند.

 

قسمت پنجه های کفش را بررسی نمایید

هنگام پوشیدن و امتحان کردن کفش های انتخابی تان، به قسمت پنجه های کفش به خوبی توجه نمایید. زیرا در قسمت پنجه باید کمی فاصله بین جلوی کفش و انگشت شست پای تان وجود داشته باشد و پای شما در کفش احساس راحتی داشته باشد. این فاصله نباید به قدری باشد که کفش ها به راحتی در پای شما حرکت کنند. همچنین کفشی که پنجه پای شما را اذیت می کند، به امید این که کفش ها به مرور زمان جا باز می کنند را هرگز خریداری نکنید.

 

به پاشنه های کفش اسپرت نگاه کنید

ضخامت پاشنه ها در کفش های اسپورت نباید زیاد باشد، چون که ضخامت زیاد پاشنه کفش، سرعت حرکت کردن را در فرد پایین می آورد و در حین راه رفتن سبب کوبیده شدن پا روی زمین می شود. این امر در نهایت منجر به دردهای زیاد بر روی ساق پای شما خواهد شد. بنابراین پاشنه کفش خریداری شده شما نه باید خیلی نرم باشد که قدرت کافی برای جذب شوک را از دست بدهد و نه خیلی سفت و محکم باشد، که منجر به درد در کف پا شود. پاهای شما باید در قسمت پاشنه به طور کل احساس راحتی نمایند. در غیر این صورت کفش انتخابی مناسب برای خریدن نخواهد بود. یک نکته مهم دیگر در حین امتحان کردن کفش های اسپورت، این است که حتما بندهای آن را هنگام پوشیدن کفش ها به خوبی ببندید.

 

اندازه گیری کفش را با دقت بسنجید

با توجه به این که سایز پاها حتی در افراد بزرگسال مدام در حال تغییر کردن است و سایز کفش ها بسته به مدل آن ها می تواند متفاوت باشد. پس شما نباید به یک سایز کفش اکتفا کنید و از امتحان کردن آن ها در حین خریداری کردن کفش ها خودداری کنید. کفش های اسپرت همواره باید راحت و استاندارد باشند و اندازه آن ها به طور اصولی انتخاب شود. چون که شما در حین به پا کردن این کفش ها بالاترین میزان فعالیت و بیشترین وزن خود را بر کفش های خود خواهید داشت. از این رو حتما باید کفش خریداری شده شما در قسمت کناری و استخوانی به پاهایتان، به طور کامل نچسبد. فراموش نکنید که داشتن کفش هایی راحت یک مزیت بزرگ برای قدم زدن ها و پیمودن مسافت های طولانی شما خواهد بود. در خصوص امتحان کردن کفش ها باید گفت که حتما باید در حین پوشیدن آن ها جوراب هایی به پا داشته باشید، که همیشه از آن ها استفاده می کنید. بدون پوشیدن جوراب هرگز کفش های اسپورت را نپوشید.

 

کفش ها باید محلی برای تنفس داشته باشند

یکی دیگر از فاکتورهای اساسی برای خریدن کفشی ایده آل، داشتن راه های تنفسی کفش اسپورت می باشد. داشتن این ویژگی باعث می شود که با استفاده مداوم و طولانی مدت از کفش، امکان تنفس پا وجود داشته باشد و دمای پا در کفش بالا نرود و در نهایت سبب تعریق کردن پا نگردد.

 

به جنس آستر درونی کفش اسپورت توجه کنید

برای راحتی پاهای شما کفش اسپورت باید آستر درونیش، بسیار راحت و لطیف باشد. تا در اثر استفاده های طولانی مدت و اصطکاک های متعدد پاها دچار التهاب و تاول نشوند. همچنین آستر کفش باید از جنس آنتی باکتریال باشد، تا پای کاربران را دچار مشکلات پوستی مانند: قارچ و بیماری های باکتریایی نکند. پس این معیار مهم و ضروری را در هنگام خریدن کفش اسپورتی با کیفیت، نادیده نگیرید.

 

از فروشگاه های معتبر کفش بخرید

اگر به دنبال کفش هایی اصل و برند هستید، بهتر است که آن ها را از فروشگاه هایی معتبر و شناخته شده خریداری کنید. چرا که امروزه تنوع کفش های فیک بسیار زیاد شده و گاهی وقت ها تشخیص دادن آن ها از کفش های اصل کمی سخت و پیچیده است. لذا برای اطمینان از خرید خود و اصل بودن محصول تان، سعی کنید هزینه های زیاد و هنگفت را بابت خریدن هر نوع کفشی صرف نکنید.

 

تهیه کردن کفش اسپورت مردانه بر اساس نیازها

پیش از این که به بازار بروید و کفش اسپورت تان را خریداری کنید، بهتر است که به این مسئله خوب فکر کنید که کفش های خود را برای انجام دادن چه فعالیتی می خواهید، خریداری کنید. به عنوان مثال آیا می خواهید کفش ورزشی برای باشگاه بخرید و یا برای فعالیت های روزانه می خواهید آن ها را خریداری کنید. زیرا کفش های اسپورت برای هر کدام از این فعالیت ها می توانند متفاوت باشند، از این رو باید با توجه به نیازتان و فعالیت مورد نظر خود، کفش های اسپورت را خریداری نمایید.

 

در نظر گرفتن قیمت کفش ها

اکثریت آقایان در هنگام خریدن هر محصولی این تصور را دارند، که بالا بودن قیمت آن ها، نشان بر کیفیت و اصل بودن شان می باشد. در حالی که این موضوع همیشه درست صدق نمی کند، بعضی وقت ها ممکن است با پرداخت هزینه ای مناسب، محصول خریداری شده شما بسیار با کیفیت و عالی باشد. در کل شما باید قبل از این که کفش های خود را انتخاب کنید، قیمتی حدودی را برای آن ها در نظر بگیرید و در هنگام انتخاب کردن به کفش هایی نگاه کنید، که در رنج قیمت هزینه در نظر گرفته شما قرار بگیرند.

 

در ادامه به چند مورد از برندهای مطرح و معتبر کفش های اسپورت در جهان اشاره خواهیم کرد.

اگر عاشق برندها هستید و همیشه دوست دارید از هر چیزی بهترین آن ها را داشته باشید، بهتر است که برندهای شناخته شده و معروف کفش های اسپورت را نیز بشناسید.

برند نایک ( Nike )

برند نایک توسط مربی تیم فوتبال دانشگاه اورگان آمریکا به اسم ( بیل بورمن ) و مشارکت شاگرد او به اسم ( فیل نایت ) در سال 1964 پایه گذاری شد. یکی از مطرح ترین برندها در زمینه تولید کفش ورزشی نایک است و از جایگاه ویژه ای در میان مردم به ویژه ورزشکاران برخوردار است.

برند آدیداس ( Adidas )

برند آدیداس در سال 1948 توسط شخصی به نام adolf dassler  ایجاد شد و این برند در دنیا حرف اول را می زند. راحتی برند آدیداس، طراحی و ظاهر زیبای این کفش ها سبب شده است، که طرفداران زیادی مجذوب این نوع برند شوند.

برند پوما ( Puma )

کارآفرین آلمانی به اسم ( ادولف داسلر ) برند پوما را با همکاری برادر بزرگترش ( رودولف داسلر) در سال 1924 پایه گذاری کرد. برند پوما نیز به نوبه  خود طرفداران زیادی را در سراسر دنیا به خود جذب کرده است.

برند فندی ( Fendi )

این برند نیز ایتالیایی می باشد که در سال 1925 شروع به فعالیت کرد و به تولیدات کفش، کیف و لباس های با کیفیت و زیبا پرداخت.

برند ریبوک ( Reebok )

کفش های اسپرت و پیاده روی ریبوک معروف و بسیار محبوب هستند. این برند از پارچه های با کیفیتی برای ساخت کفش هایش استفاده می کند و محبوبیت زیادی بین کشورهای جنوبی آسیا پیدا کرده است.

 

نتیجه گیری

اگر می خواهید هر روز با پوشیدن کفش های اسپورت تان حس رضایت و خوشحالی داشته باشید، بهتر است که این نکات مهم و اساسی را در حین خریدن کفش اسپورت به عنوان معیارهای فوق العاده مهم قرار بدهید و از آن ها نهایت استفاده را ببرید. قطعا داشتن کفش هایی راحت و با کیفیت، می تواند از هر لحاظی سلامتی و سر حال بودن شما را تضمین کند. پس فراموش نکنید که پاها قلب دوم شما هستند و باید به آن ها اهمیت خاص و ویژه ای بدهید.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه هیدی استایل محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا