امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

پاک کردن لکه عرق از روی لباس با روش های ساده

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۰/۵/۹ شنبه
پاک کردن لکه عرق از روی لباس با روش های ساده
چکیده این مقاله : لکه عرق بر روی لباس حس بسیار ناخوشایندی دارد، در این مقاله می خواهیم پاک کردن لکه عرق از روی لباس با روش های ساده را بیان کنیم.
  • زمان مطالعه : 8 دقیقه
  • 0 نظر
  • 1832 بازدید

نحوه پاک کردن لکه عرق از روی لباس ها با روش های ساده و کاربردی

لکه عرق بر روی لباس یا زیر بغل، به ویژه در فصل تابستان می تواند حس بسیار ناخوشایندی را به افراد منتقل کند. همچنین وجود چنین لکه هایی بر روی لباس ها، می تواند باعث خجالت افراد شود. توجه داشته باشید که اگر این لکه ها در اسرع وقت پاک و تمیز نشوند، می توانند به لکه های سرسخت و زرد مانندی تبدیل شوند که پاک کردن آن ها تا حدی می تواند به سختی صورت بگیرد. باید گفت که عرق کردن، در بین همه افراد کاملا طبیعی می باشد و در صورت عرق کردن هیچ جایی برای نگرانی وجود ندارد. فقط شما با رعایت بهداشت فردی و شستشوی مناسب لباس های خود، می توانید مانع از به وجود آمدن لکه بر روی لباس های خودتان شوید. در این مقاله می خواهیم به کمک روش های ساده خانگی نحوه پاک کردن لکه عرق از روی لباس ها را بیان کنیم.

 

نحوه پاک کردن لکه عرق از روی لباس ها با روش های ساده و کاربردی

 

قبل از شروع به بحث در مورد موضوع اصلی یک راه حل ساده را برای جلوگیری از لکه دار شدن زیر بغل لباستان را برای شما بیان خواهیم کرد.

برای جلوگیری از بروز لکه دار شدن لباس هایتان، می توانید از دئودورانت هایی استفاده کنید که روی برچسب آن ها خنثی pH نوشته شده است. (یعنی دئودورانت طبیعی) این محصولات طبیعی، حاوی آلومینیوم نیستند و شما می توانید از آن ها استفاده کنید. طرز استفاده دئودورانت ها یا ضد تعریق ها، این چنین می باشد. بعد از دوش گرفتن شما باید صبر کنید، تا پوستتان به طور کامل خشک شود، بعد از این محصولات استفاده کنید. همچنین بعد از زدن آن ها بر روی پوست خود، باید اجازه دهید تا دئودورانت و یا ضد تعریق کاملا خشک شود، در مرحله آخر لباستان را بر تن کنید.

نکته مهمی در باره دئودورانت ها یا ضدتعریق ها: شما نمی توانید از هیچ یک از این محصولات توقع داشته باشید که از عرق کردن و بوی عرق شما به طور کامل جلوگیری کند. بلکه می توانید این انتظار را داشته باشید که تا حد زیادی از بروز این مسائل جلوگیری به عمل آورد.

 

استفاده از دئودورانت برای جلوگیری از تعریق

 

راه حل های مناسب برای پاک کردن لکه عرق از روی لباس ها به شرح زیر می باشند.

  1. جوش شیرین و آب اکسیژنه
  2. سرکه سفید
  3. آبلیمو
  4. آمونیاک
  5. شوینده ها و لکه برها
  6. سفید کننده ها
  7. بکینگ پودر
  8. نمک
  9. آسپرین
  10. آب سرد

 

نحوه پاک کردن لکه عرق از روی لباس ها با روش های ساده و کاربردی

 

از بین بردن لکه عرق با استفاده از جوش شیرین و آب اکسیژنه

با استفاده از یک روش ساده که آن هم استفاده کردن از جوش شیرین می باشد می توانید هم لکه روی لباس خود و هم بوی بد لباس هایتان را از بین ببرید. برای این کار لازم است مقداری از جوش شیرین را با کمی آب اکسیژنه ترکیب کنید تا جوش شیرین به خوبی در آن حل شود. سپس لکه عرق روی لباس را به مدت سی دقیقه درون محلول به دست آمده قرار دهید. بعد از گذشت نیم ساعت، می توانید با استفاده از یک مسواک نرم لکه را به خوبی پاک کنید و بعد از انجام این مرحله لباس خود را با شوینده ی مناسب به خوبی شستشو دهید تا دیگر اثری از لکه عرق بر روی لباس باقی نماند.

 

از بین بردن لکه عرق با استفاده از جوش شیرین و آب اکسیژنه

 

از بین بردن لکه عرق از روی لباس های رنگی با استفاده از سرکه سفید

دیدن لکه ی عرق شاید بر روی برخی از لباس های رنگی به خوبی قابل دید نباشد. اما به هر حال لباس های رنگی نیز لکه عرق به خود می گیرند. برای از بین بردن لکه عرق از لباس های رنگی، می توانید مقداری سرکه سفید را با کمی آب مخلوط کنید. سپس محل لکه را به مدت نیم ساعت درون مخلوط بدست آمده قرار دهید و با استفاده از یک پارچه یا مسواک نرم لکه را به خوبی بسابید. تا کاملا لکه عرق پاک و تمیز شود، بعد از اتمام همه مراحل لباس خود را با دست یا ماشین لباسشویی شستشو دهید.

 نکته ای مهم برای شستشوی لباس ها با ماشین لباسشویی، فقط برای شستن لباس ها با استفاده از ماشین لباسشویی، به برچسب روی لباس ها دقت کنید. تا از برنامه و دمای مورد نیاز برای شستشو استفاده کنید و با انجام این کار از آسیب رساندن به بافت لباس های خود جلوگیری به عمل آورید.

 

از بین بردن لکه عرق از روی لباس های رنگی با استفاده از سرکه سفید

 

از بین بردن لکه عرق از روی لباس ها با استفاده از آبلیمو

عملکرد آبلیمو هم همانند سرکه سفید می باشد. برای از بین بردن لکه های زرد رنگ حاصل از عرق کردن، می توانید محلولی از آب و آبلیمو را آماده کنید. سپس لباستان را به مدت نیم ساعت درون محلول قرار دهید. بعد از گذشت نیم ساعت به طور معمول، لباس را با دست یا ماشین لباسشویی شستشو دهید. تا آثاری از تعریق بر روی لباستان باقی نماند.

 

استفاده از آمونیاک روشی موثر برای از بین بردن لکه های عرق از روی لباس ها

آمونیاک ماده ای دیگر برای پاک کردن و تمیز کردن لکه های عرق از روی لباس ها می باشد. فقط کافیست، شما مقداری آمونیاک را با آب قاطی کنید. سپس قسمت لک شده لباس را درون محلول به خوبی بسابید و بعد آن را به خوبی شستشو دهید.

 

استفاده از آمونیاک روشی موثر برای از بین بردن لکه های عرق از روی لباس ها

 

استفاده کردن از شوینده ها و لکه بر ها را فراموش نکنید

وجود یک لکه بر مناسب، در خانه هم می تواند ضروری و اثر گذار باشد. تا در مواقع نیاز فورا و با انجام یک روش ساده لکه های عرق بر روی لباس هایتان را از بین ببرید. طرز استفاده از شوینده ها و لکه برها به این صورت است که شما مقداری از شوینده یا لکه بر را بر روی محل لکه بمالید و به آرامی آن را بسابید. سپس مانند تمام مراحل ذکر شده در بالا لباس هایتان را به خوبی بشویید.

 

از بین بردن لکه عرق با استفاده ازلکه بر

 

از سفید کننده ها برای از بین بردن لکه های عرق از روی لباس های سفید استفاده کنید

لباس های سفید به خوبی لکه های عرق، لکه زرد و یا هر گونه لکه دیگر را نمایش می دهد. به همین دلیل در صورت لکه دار بودن لباس های سفید، حس ناخوشایندی به افراد دست می دهد. توصیه ما به افراد، برای از بین بردن لکه ی عرق لباس های سفید استفاده از پاک کننده های قوی همچون سفید کننده ها می باشد. برای انجام این روش، ابتدا داخل یک تشت نصفی از آب ولرم بریزید، سپس مقدار کمی سفید کننده داخل آب بریزید. بعد قسمت لکه عرق لباس را، به مدت پنج دقیقه داخل تشت قرار دهید و با استفاده از یک مسواک نرم لکه عرق را به آرامی بمالید. در پایان کار به خوبی لباس های سفید خود را شستشو دهید، تا اقدامات پاک کردن لکه عرق از روی لباس ها به خوبی انجام شود.

 

از سفید کننده ها برای از بین بردن لکه های عرق از روی لباس های سفید استفاده کنید

 

بکینگ پودر را برای از بین بردن لکه های عرق روی لباس هایتان امتحان کنید

بستگی به میزان عرق روی لباس های خود، چند قاشق غذاخوری بکینگ پودر را با مقداری آب مخلوط کنید تا خمیری یکنواخت به دست آید. سپس خمیر را بر روی لکه های عرق لباس خود، قرار دهید و اجازه دهید تمام نواحی عرق به طور کامل به خمیر آغشته شود. به مدت یک الی دو ساعت صبر کنید، تا خمیر به طور کامل بر روی لباس خشک شود. بعد از گذشت تایم مورد نظر لباس را آبکشی نمایید.

 

پاک کردن لکه عرق از روی لباس با بکینگ پودر

 

پاک کردن جادویی لکه عرق روی لباس را با استفاده از نمک تجربه کنید

برای انجام این کار، چهار قاشق غذاخوری نمک را در یک لیتر آب داغ به خوبی حل کنید. سپس لباس خود را درون آن قرار دهید و محل لکه را به خوبی با استفاده از یک پارچه یا مسواک نرم آن قدر بمالید، تا آثاری از لکه ها بر روی لباستان باقی نماند.

 

از بین بردن لکه عرق با استفاده از نمک

 

از بین بردن لکه عرق با استفاده از آسپرین

برای از بین بردن لکه عرق، به ویژه بر روی لباس های سفید، می توانید این روش را امتحان کنید. پودر درون کپسول آسپرین را در نصف فنجان آب داغ حل کنید، سپس لکه های مورد نظر لباس خود را به مدت دو ساعت درون محلول قرار دهید. بعد از گذشت زمان مورد نظر، به خوبی لباس خود را بشویید و با خشک شدن لباستان، شاهد از بین رفتن لکه های زرد عرق روی لباس هایتان شوید.

 

از بین بردن لکه عرق با استفاده از آسپرین

 

با استفاده از آب سرد لکه های عرق روی لباس هایتان را پاک کنید

اگر لباستان در آستانه ی زرد شدن لکه عرق می باشد، از آب سرد برای از بین بردن آن استفاده کنید. محل لکه لباس را زیر آب سرد قرار دهید و با ملایمت محل لکه را بمالید تا لکه پاک شود. سعی کنید در این مرحله از آب گرم استفاده نکنید زیرا آب گرم باعث تثبیت لکه ها می شود.

 

سخن پایانی

در آخر باید گفت که سعی کنید قبل از این که لکه های عرق قدیمی و سرسخت شوند، اقدام به تمیز کردن و از بین بردن آن ها نمایید. همچنین با اتمام این مقاله باید گفت که دیگر نباید نگران به وجود آمدن لکه های عرق بر روی لباس های خود شوید. زیرا شما می توانید با استفاده از این روش ها و محصولات طبیعی و قابل در دسترس در خانه ی خودتان عمل لکه بری لباس هایتان را به خوبی انجام دهید.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه هیدی استایل محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا