امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

نحوه نگهداری، شستشو و اتوکشی لباس های پشمی

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۰/۳/۱۹ چهارشنبه
نحوه نگهداری، شستشو و اتوکشی لباس های پشمی
چکیده این مقاله : در این مطلب به نحوه شستشو و اتوکشی لباس های پشمی میپردازیم.برای حفظ کیفیت لباس های پشمی لازم است نکاتی در مورد شستن و اتو کردن لباس های پشمی رعایت کنید.
  • زمان مطالعه : 6 دقیقه
  • 0 نظر
  • 2030 بازدید

شستشو و اتوکشی لباس های پشمی

قبل از شروع به نوشتن مقاله نحوه شستشو و اتوکشی لباس های پشمی، نکته مهمی که باید به آن اشاره کرد، این است که بعد از شستشوی لباس ها، عمل اتوکشی، تنها برای از بین بردن چین و چروک و صاف کردن لباس ها نمی باشد. بلکه در حین اتوکشی، میکروب کشی و پاکیزگی لباس ها نیز صورت می گیرد. قطعا بسیاری از افراد هنگام شستشو و اتو کشیدن لباس ها، به جنس پارچه دقت نمی کنند و مانند همه لباس های عادی عمل شستشو و اتو کشیدن را انجام می دهند. اما باید گفت که شستشو و اتو کردن لباس ها، باید بر اساس نوع و جنس پارچه ها متفاوت باشد. با توجه به حساس بودن الیاف پشم، باید به خوبی از لباس های پشمی به ویژه در هنگام شستشو و اتوکشی مراقبت کنید، تا لباس ها کمتر آسیب ببینند. معمولا با شروع فصل سرما و پوشیدن زیاد لباس های پشمی، شستشو و اتوکشی این نوع لباس ها نیز آغاز می شود.

 

شستشو و اتوکشی لباس های پشمی

 

نحوه شستشوی در لباس های پشمی باید به چه صورتی انجام شود؟

شستن لباس های پشمی با دست یک روش بی خطر است، به شرطی که این کار درست و اصولی انجام شود. با توجه به حساس و ظریف بودن الیاف پشم، شستشوی این گونه لباس ها اصول خاص خود را دارا می باشد. سعی کنید تا جایی که امکان دارد، از ماشین لباسشویی برای شستن لباس های پشمی و بافتنی استفاده نکنید. چرا که چرخش ماشین لباسشویی و میزان دمای آب گرم، به بافت لباس پشمی آسیب می رساند و این امکان وجود دارد که ماشین لباسشویی، لباس پشمی شما را گوله گوله کند. اما اگر در هر صورت شستن لباس های پشمی با دست برایتان سخت بود، بهتر است لباس ها را برای شستشو به خشک شویی ببرید. زیرا در هر صورت کارکنان خشک شویی، بهتر در انجام شستشوی لباس های پشمی تخصص دارند.

 

نحوه شستشوی در لباس های پشمی

 

برای نحوه شستشوی لباس های پشمی، بهتر است که لباس ها را در آب سرد و مقداری مواد شوینده مخصوص برای مدت 15 دقیقه قرار دهید. سپس لباس ها را به آرامی با دست شستشو دهید، دقت کنید در صورت بلند بودن ناخن دست ها، بهتر است از دستکش استفاده کنید تا لباس ها نخ کش نشوند. بعد از شستن کامل لباس های پشمی، آن ها را از آب بیرون بیاورید و به آرامی فشار دهید، تا آب چرک از درون لباس ها خارج شود. دوباره تشت را از آب سرد پر کرده و لباس پشمی را درون آن قرار دهید، بعد از گذشت چند دقیقه باز لباس ها را بیرون بیاورید و با ملایمت آب آن را بگیرید و عمل آبکشی را انجام دهید.

 

نحوه شستشوی در لباس های پشمی

 

در مرحله آخر با توجه به سنگین بودن لباس های پشمی در هنگام شستشو، سعی کنید، از آویزان کردن آن ها بر روی طناب خودداری کنید. برای این کار لباس پشمی را به صورت افقی بر روی سطح یک حوله ی خشک قرار دهید، تا به تدریج و با جریان هوا لباس های پشمی خشک شوند. دقت کنید که شستشوی لباس ها با آب سرد می تواند، کمترین میزان آسیب را به لباس های پشمی وارد کند. نکته مهمی که نباید هرگز آن را فراموش کنید، این است که بیشتر لباس های پشمی و یا بافتنی، از پشم طبیعی حیوانات درست می شوند. بنابراین اگر می خواهید که لباس های پشمی شما، برای مدت زمان طولانی تری سالم بمانند و بتوانید از آن ها استفاده کنید، بهتر است از شستن آن ها با آب داغ و ماشین لباسشویی جدا خودداری کنید.

 

آویزان کردن لباس پشمی به صورت افقی

 

نحوه شستن لباس های پشمی با ماشین لباسشویی

همان طور که در بالا اشاره کردیم، سعی کنید تا جایی که برایتان مقدور می باشد از شستشوی لباس ها با ماشین لباسشویی خودداری کنید. اما در صورتی که برخی از لباس های پشمی، قابلیت شستشو با ماشین لباسشویی را داشتند برای این کار باید نکات زیر را رعایت فرمائید.

  • قبل از شستن لباس های پشمی با ماشین لباسشویی، به برچسب لباس ها نگاه کنید و بفهمید که این لباس ها باید با دست شسته شوند، یا قابلیت شستشو با ماشین لباسشویی را نیز دارا هستند.
  • برای شستن لباس های پشمی با ماشین لباسشویی، از دور کند و یا برنامه شستشو با دست باید استفاده کنید. زیرا در صورت زیاد بودن سرعت زیاد ماشین لباسشویی، به بافت لباس های پشمی آسیب جدی وارد می شود. دقت کنید که از شوینده های مخصوص و مناسب لباس های پشمی و ظریف داخل دستگاه استفاده کنید.
  • بهترین دمای شستشوی لباس های پشمی با ماشین لباسشویی 30 درجه سانتی گراد می باشد.

 

نحوه شستن لباس های پشمی با ماشین لباسشویی

 

نحوه اتوکشی در لباس های پشمی باید چگونه انجام شود؟

هنگام اتو کشیدن لباس های پشمی، درجه حرارت اتو نباید بالا و یا خیلی داغ باشد. زیرا در چنین شرایطی الیاف لباس ها از هم جدا می شوند. در نتیجه لباس های پشمی گشاد و افتاده می شوند. همچنین باید از ترکیب بخار و گرما برای اتوکشی لباس های پشمی استفاده کنید. در صورت نیاز شدید لباس های پشمی به اتوکشی، لازم است که ابتدا لباس های پشمی را برگردانید و یک پارچه تترون را نم دار کنید و بر روی لباس پشمی قرار دهید، سپس لباس ها را از داخل و با درجه حرارت پایین اتو بکشید. زیرا تماس مستقیم اتو با لباس های پشمی باعث از بین رفتن بافتشان می شود. توجه داشته باشید که در حین اتوکشی لباس های پشمی، نباید اتو را بر روی لباس ها بکشید. بلکه باید اتو را به صورت پرسی بر روی لباس های پشمی فشار دهید، تا عمل اتوکشی به نحو احسنت انجام شود.

با توجه به این که برای اتوکشی پارچه های پشمی، به فشار بیشتری برای اتو کردن نیاز است، بهتر است از اتوهای بخار، برای اتوکشی لباس های پشمی استفاده کنید. زیرا استفاده از اتوهای بخار باعث بهتر اتو کردن لباس های پشمی می شود و ریسک سوختن لباس های پشمی را برطرف می سازد.

 

نحوه اتوکشی در لباس های پشمی باید چگونه انجام شود؟

 

کلام اخر 

بدون شک بیشتر افراد، از حساس و ظریف بودن لباس های پشمی باخبر هستند. ما در مقاله نحوه شستشو و اتوکشی لباس های پشمی، نحوه درست شستشو و اتوکشی در لباس های پشمی را بیان کرده ایم. کاربران عزیز، برای از دست ندادن کیفیت لباس های پشمی خود و استفاده بیشتر از آن ها، لازم است که نکات بالا را در مورد شستن و اتو کردن لباس های پشمی به خوبی رعایت کنند.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه هیدی استایل محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا