امتیازات این مقاله تاکنون : 1
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

پارچه مناسب کت و شلوار مردانه

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۰/۷/۱۵ پنج شنبه
پارچه مناسب کت و شلوار مردانه
چکیده این مقاله : برای انتخاب بهتر و مناسب پارچه ی کت و شلوار ما را در این مقاله همراهی کنید، تا مطالب مختصر و مفیدی را در خصوص پارچه مناسب کت و شلوار مردانه برای شما بیان کنیم.
  • زمان مطالعه : 10 دقیقه
  • 0 نظر
  • 5380 بازدید

کت و شلوار تاثیر به سزایی در جذابیت و خوش پوش بودن استایل آقایان دارد. اما باید گفت که مدل کت و شلوار به تنهایی نمی تواند این جذابیت را برانگیزد و داشتن پارچه ای مناسب و ایده آل با کیفیت، زیبایی کت و شلوار را در تن شما چندین برابر می کند. شاید بیشتر آقایان دوست دار کت و شلوار، انواع مناسب و برتر پارچه های کت و شلوار را بشناسند و بیشتر آن ها را در کمد لباس هایشان داشته باشند. بدون یقین می توان گفت که مهم ترین چیزی که یک کت و شلوار را خوب و عالی جلوه می دهد، نوع پارچه ای است که برای دوخت آن استفاده شده است. برای انتخاب بهتر و مناسب پارچه ی کت و شلوار ما را در این مقاله همراهی کنید، تا مطالب مختصر و مفیدی را در خصوص پارچه مناسب کت و شلوار مردانه برای شما بیان کنیم.

 

پارچه مناسب کت و شلوار مردانه

 

انواع پارچه های مناسب برای کت و شلوار مردانه

  1. پارچه پشمی
  2. پارچه پنبه ای
  3. پارچه نخی
  4. پارچه لینن یا کتان
  5. پارچه ابریشمی
  6. پارچه کشمیر
  7. پارچه مخملی

 

پارچه پشمی

یکی از محبوب ترین پارچه های انتخابی برای کت و شلوار مردانه پارچه پشمی می باشد. پارچه های پشمی از تنوع و رنگ بندی زیادی برخوردار هستند. یکی از ویژگی های عالی کت و شلوار پشمی این است که در همه فصول سال می توانید آن را بپوشید. اگر به دنبال یک کت و شلوار ایده آل برای مهمانی های رسمی، محل کار و یا مهمانی های دوستانه هستید، انتخاب کت و شلواری با پارچه ی پشمی می تواند گزینه ای مناسب و خوب باشد. جنس پشم یک الیاف طبیعی است و قابلیت تنفس در این پارچه بسیار زیاد است. جنس پارچه اکثر کت و شلوارهای مردانه پشم است، چرا که این نوع پارچه از استحکام بسیار خوبی برخوردار است و همین مسئله آقایان زیادی را مجذوب کت و شلوارهای پشمی کرده است.

  • یکی از ویژگی های بسیار مهم کت و شلوارهای پشمی این است که ضد آب هستند و عرق را به خود جذب نمی کنند. با پوشیدن کت و شلوارهای پشمی به مدت زمان طولانی، هیچ گونه تعریقی جذب پارچه نمی شود و فرد دچار بوی نامطبوع نمی شود.
  • درخشندگی در پارچه های پشمی، سبب شده است که این پارچه ها در مقایسه با پارچه های دیگر از قیمت بیشتری برخوردار باشند. پارچه های پشمی دارای سطحی نرم و بافتی طبیعی هستند، که به خوبی رنگ را جذب خود می کنند. زمانی که پارچه های پشمی را به رنگ آغشته می کنند، پارچه ظاهری صاف و یکدست به خود می گیرد. به طوری که گویا رنگ طبیعی خود پارچه همین است. علاوه بر این ها یک خصوصیت دیگر پارچه های پشمی این است که با برس کشیدن و شستن گاه به گاه، تا مدت های طولانی پارچه پشمی رنگ و درخشندگی خود را حفظ خواهد کرد.
  • کت و شلوارهایی با پارچه های پشمی به گونه ای هستند که در صورت نگهداری کردن درست از آن ها، می توانید سالیان زیادی از آن ها استفاده کنید. البته به شرطی که الیاف پشم طبیعی و خالص باشد، چرا که در صورت به کار بردن پشم مصنوعی، پارچه در قسمت زانوها و آرنج ها به مرور زمان بیرون می زنند. توجه فرمایید که در صورت نگهداری نادرست از پارچه های پشمی، گرمای مستقیم و بسیاری از حشرات می توانند به کت و شلوار شما آسیب جدی برسانند.
  • تنوع در کت و شلوارهای پشمی به گونه ای است که می تواند با آن یک کت و شلوار بسیار ساده و یا یک کت وشلوار کاملا لوکس و مجلسی را دوخت.
  • پارچه پشم نسبت به دیگر انواع پارچه ها عایق گرمای بیشتری داشته و می تواند به راحتی گرمای بدن را حفظ کند. 
  • برای نگهداری هر چه بهتر و شستشوی کت و شلوارهای پشمی، بهتر است که از خشکشویی ها کمک بگیرید.

 

پارچه پشمی مناسب کت و شلوار

 

پارچه پنبه ای

یکی دیگر از پارچه های کت و شلوار که در میان آقایان محبوب است، کت و شلوار پنبه ای برگرفته شده از الیاف گیاهی می باشد. کت و شلوارهای پبنه ای بسیار نرم و راحت هستند و هوا را از خود به خوبی عبور می دهند. اگر خواهان آزادی و راحتی هستید، بهتر است که کت و شلوار را با پارچه ی پنبه ای برای خود انتخاب نمایید. شاید یکی از معایب پارچه های پنبه ای این است که زود چروک می شود. اما باید گفت که تنها با یک اتوکشی ساده به طور کل چین و چروک های پارچه از بین می رود.

  • پارچه های پنبه ای نیز از مقاومت بسیار بالایی برخوردار هستند و به راحتی می توانید آن ها را شستشو دهید. بدون این که بافت پارچه دچار کوچک ترین آسیبی شود.
  • کت وشلوارهای پنبه ای برای فصل های پاییز، بهار و تابستان انتخاب فوق العاده ای هستند. بهتر است که برای کت و شلوار خود مخلوط پنبه سنگین را انتخاب کنید، تا به خوبی شکل ظاهر کت و شلوار حفظ شود.
  • با پوشیدن کت و شلوارهای پنبه ای خود را دارای استایلی کلاسیک و شیک نمایید.
  • کت و شلوارهایی که با الیاف طبیعی پنبه دوخته می شوند، نسبت به پارچه پشمی از قیمت و کیفیت بالاتری برخوردار هستند.

 

پارچه نخی

 افرادی که تنوع طلب هستند و می خواهند از کت و شلوارهای معمولی با تنوع بیشتر استفاده کنند، می توانند از کت و شلوارهای نخی استفاده کنند. چرا که این کت و شلوارها به نسبت پشم و پنبه از قیمت پایین تری برخوردار است. لازم است بدانید که پارچه های نخی که از آن ها برای دوخت کت و شلوار استفاده می کنند، دارای درجه بندی متوسط تا عالی هستند.

  • پارچه های نخی جریان هوا را به خوبی از خود عبور می دهند و باعث خنک نگه داشتن دمای بدن می شوند.  همین ویژگی سبب شده است که کت و شلوارهای نخی برای روزهای گرم بسیار مناسب باشد.
  • در کل کت و شلوارهایی با جنس نخ، قیمت مقرون به صرفه ای دارند و حتی قیمت بهترین کت و شلوارهای نخی در مقایسه با پشم بسیار ارزان تر می باشد.
  • بر عکس کت و شلوارهای پشمی مراقبت کردن از کت و شلوار نخی بسیار راحت است، به طوری که می توانید برای شستن آن ها از لباسشویی خانگی خود کمک بگیرید.
  • کت و شلوارهایی با جنس نخ نمی توانند فیت تن فرد قرار بگیرند. ولی اگر به طور مرتب و به خوبی اتو کشی آن را انجام دهید، زیبایی و خوش تیپی ویژه ای را برای شما به همراه خواهد داشت.
  • حمل کردن کت و شلوارهای نخی برای آقایانی که بیشتر در حال سفر کردن هستند، بسیار آسان بوده و نیاز به مراقبت کردن خاصی ندارد. کت و شلوارهای نخی اگر برای مدت طولانی هم در چمدان بمانند، نهایتا با یک اتوکشی ساده مثل سابق بدون چروک و زیبا می شوند.

 

پارچه کتان

این پارچه ها برای فصل گرم بسیار عالی و خنک هستند و دارای وزن کمی می باشند. کت و شلوارهای کتان بسیار شیک و لاکچری هستند و استایلی جذاب را برای شما رقم خواهند زد. معمولا کت و شلوارهای کتان کمیاب هستند و از قیمت بالایی برخوردارند. شستن پارچه های کتان خیلی راحت است و به دلیل منافذ زیاد خیلی سریع خشک می شوند. پارچه لینن یا کتان بسیار مناسب برای کت و شلوارهای مردانه، به خصوص در فصل تابستان می باشد. بهترین جایگزین پارچه های پشمی و پنبه ای، پارچه کتان می باشد. کت وشلوارهایی با جنس کتان بیشتر برای مراسم های غیر رسمی و نیمه رسمی مورد استفاده قرار می گیرند.

  • پارچه های کتان بسیار سبک هستند و به بدن نمی چسبند. همچنین آقایان با پوشیدن کت و شلوار کتانی احساس راحتی و آزادی عمل بیشتری خواهند داشت.
  • بافت پارچه های کتانی به نسبت پارچه نخی، نرم تر و قابل انعطاف تر می باشد.
  • پارچه های کتان خیلی راحت در معرض چروکیده شدن قرار می گیرند و از طرفی دیگر چروک های آن ها خیلی راحت از بین می رود. دقت کنید که از اتو کشیدن زیاد به خصوص بر روی یک نقطه مشخص از پارچه های کتانی جلوگیری کنید. چون که این امر باعث از بین رفتن پارچه و کاهش عمر کت و شلوار خواهد شد.

 

پارچه کتان مناسب کت و شلوار

 

پارچه ابریشم

یکی از لوکس ترین و مناسب ترین پارچه ها برای کت و شلوارها، پارچه ابریشمی می باشد. در تولید کردن پارچه های ابریشمی دشواری و سختی های زیادی وجود دارد و همین امر سبب قیمت بالای آن گردیده است. بافت پارچه ابریشمی بسیار منحصر به فرد است، به طوری که یک بافت لطیف را داراست و گاهی نیز به عنوان آستر درون کت و شلوارهای پشمی این نوع پارچه به کار برده می شود. پارچه ابریشمی قابل تنفس و تنظیم کننده دمای طبیعی بدن است، که به بدن کمک می کند تا گرما را در هوای سرد حفظ کند و همچنین گرمای بیش از حد را در هوای گرم دفع می کند.

  • پارچه ابریشمی قابل تنفس و خنک بوده و برای هوای گرم و مرطوب، مناسب و راحت می باشد.
  • با پوشیدن کت و شلوارهایی از جنس ابریشم، تنفس درونی شما بهتر و راحت تر امکان می پذیرد.

 

پارچه ابریشم مناسب کت و شلوار

 

پارچه کشمیر

کشمیر یکی دیگر از بهترین پارچه ها برای دوخت کت و شلوار می باشد. پارچه کشمیر به تنهایی یا به صورت ترکیبی برای دوختن کت و شلوارها بسیار لوکس و زیبا مورد استفاده قرار می گیرد و پوشیدن آن باعث درخشش در استایل آقایان خواهد شد.

  • پارچه کشمیر به خاطر بافت نرم و بی نظیر خود و همچنین راحتی آن و از همه مهم تر گرمای آن شناخته شده می باشد.
  • در کت و شلوار های با پارچه ی کشمیر هیچ اهمیتی ندارد که هوا چقدر سرد است، زیرا کشمیر شما را تحت هر شرایطی گرم نگه می دارد.

 

کشمیر پارچه مناسب کت و شلوار

 

پارچه مخملی

مخمل پارچه ای کاملا بافته شده از ابریشم، پنبه و نایلون است. پارچه های مخملی برای دوخت کت و شلوارهای مردانه مناسب هستند.

  • پارچه مخمل از زیبایی و درخشش خاصی برخوردار است و تنفسی خوب و عمری با دوام را دارا می باشد.
  •  بافت پارچه های مخملی بسیار ضخیم است و به همین دلیل پوشیدن آن برای فصل پاییز و زمستان مناسب است.
  • در کل باید گفت که پارچه های مخملی تن خور عالی و چشم نوازی دارند.

 

جمع بندی

در این مقاله علاوه بر جنس پارچه های مناسب برای کت و شلوار مردانه، ویژگی های پارچه ها را نیز مورد بررسی قرار داده ایم. اگر زمانی تصمیم به دوخت کت و شلوار در هر فصلی از سال گرفتید، بد نیست که این مقاله را یک بار از اول مرور کنید. تا شاید راهنمایی های لازم برای انتخاب پارچه مناسب کت و شلوار را به دست بیاورید. امیدواریم که به کمک این مقاله، بتوانید بهترین و مناسب ترین پارچه کت و شلوار را برای خود انتخاب کنید و با پوشیدن آن بهترین حس راحتی و آزادی را تجربه کنید.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه هیدی استایل محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا