امتیازات این مقاله تاکنون : 2
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

مدل موی مردانه مناسب با انواع فرم صورت

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۰/۳/۲۹ شنبه
مدل موی مردانه مناسب با انواع فرم صورت
چکیده این مقاله : داشتن مدل موی مناسب و زیبا تاثیر زیادی بر زیبایی و جذابیت صورت آقایان دارد. در این مقاله به موضوع مدل موی مردانه مناسب با انواع فرم صورت خواهیم پرداخت پس با ما همراه باشید.
  • زمان مطالعه : 6 دقیقه
  • 0 نظر
  • 9574 بازدید

مدل موی مردانه مناسب با انواع فرم صورت

داشتن مدل موی مناسب و زیبا تاثیر زیادی بر زیبایی و جذابیت صورت آقایان خواهد داشت. بنابراین آقایان، باید در انتخاب مدل موی متناسب با فرم صورتشان دقت بسیاری کنند. امروزه بسیاری از مردان، بدون توجه به فرم صورت خود، انواع مدل موها را برای خود امتحان می کنند. در حالی که ممکن است بیشتر مدل موها به صورتشان نیاید.

باید این نکته را در نظر بگیرید که فرم صورت شما چیست و چه مدل مویی به شما می آید. سپس از آرایشگر بخواهید تا مدل موی متناسب با فرم صورت شما را اصلاح کند. تصور برخی از آقایان این است، که فقط خانم ها باید مدل موهایشان را متناسب با فرم صورت خود کوتاه کنند. در حالی که چنین نیست این مورد برای آقایان و خانم ها یکسان می باشد. در این مقاله به موضوع مدل موی مردانه مناسب با انواع فرم صورت خواهیم پرداخت پس با ما همراه باشید.

 

مدل موی مردانه مناسب با انواع فرم صورت

 

مدل موی مردانه برای انواع فرم صورت به شرح زیر می باشد.

  1. مدل موی مردانه متناسب با فرم صورت بیضی شکل
  2. مدل موی مردانه متناسب با فرم صورت گرد
  3. مدل موی مردانه متناسب با فرم صورت قلبی شکل
  4. مدل موی مردانه متناسب با فرم صورت مثلثی شکل
  5. مدل موی مردانه متناسب با فرم صورت لوزی شکل
  6. مدل موی مردانه متناسب با فرم صورت مربعی شکل
  7. مدل موی مردانه متناسب با فرم صورت مستطیلی شکل
  8. مدل موی مردانه متناسب با فرم صورت گلابی شکل
  9. مدل موی مردانه متناسب با فرم صورت دوکی شکل

 

مدل موی مردانه متناسب با فرم صورت بیضی شکل

منظور از فرم صورت بیضی شکل این است که در نزدیکی پیشانی، گونه و چانه زاویه و یا گوشه تیزی وجود ندارد. آقایان با داشتن صورتی بیضی می توانند بیشتر مدل های مو را روی فرم صورت خود تست کنند. چون تقریبا همه مدل موها، به فرم صورتشان می آید و آن ها را جذاب خواهد کرد. کلا می توان گفت آقایانی با صورت بیضی شکل حتی با داشتن موی تراشیده شده و خیلی کوتاه هم جذاب هستند.

 

مدل موی مردانه متناسب با فرم صورت بیضی شکل

 

مدل موی مردانه متناسب با فرم صورت گرد

در صورت های گرد طول و عرض صورت تقریبا برابرند و صورت بدون زاویه می باشد. بنابراین باید با انتخاب مدل موی مناسب، به صورت خود زاویه بدهید. برای زاویه دار کردن صورت های گرد یا دایره ای، باید مدل مویی را انتخاب کنید که نسبت به بخش بالایی آن دو طرف سر بیشتر باشد. انتخاب های دیگر برای صورت های گرد، مدل موی فرق کج ( در این نوع مدل، یک سوی فرق موهای بلندتری دارد و طرف دیگر کوتاه تر است ) و فرنچ کراپ ( موی سر فرانسوی و برش خورده ) می باشد.

 

مدل موی مردانه متناسب با فرم صورت گرد

 

مدل موی مردانه متناسب با فرم صورت قلبی شکل

این مدل صورت مانند نامش، شبیه به قلب می باشد و آقایان با فرم صورت قلبی، پیشانی پهن و چانه ی باریک را دارا می باشند. آقایانی با داشتن فرم صورت قلبی باید مدل مویی را انتخاب کنند که بخش بالایی و پایانی صورتشان یکدست شود. مدل موی فرینج ( هر مدل مویی که جلوی بلندی داشته باشد و بتوان آن را به عقب یا بالا درست کرد به نوعی فرینج است ) و مدل موی کویف گزینه های مناسبی برای صورت های قلبی شکل می باشند. همچنین افرادی با داشتن چنین صورتی، باید از موهای خیلی کوتاه بپرهیزند و سایز موهایشان متوسط باشد.

 

مدل موی مردانه متناسب با فرم صورت قلبی شکل

 

مدل موی مردانه متناسب با فرم صورت مثلثی شکل

فرم صورت مثلثی، درست برعکس صورت قلبی است. در صورت های مثلثی شکل، پیشانی باریک و چانه پهن می باشد. بهترین مدل مو برای آقایانی که فرم صورت مثلثی دارند، پر حجم کردن جلوی موها می باشد. زیرا این کار باعث می شود، که پیشانی پهن تر به چشم بیاید. هم چنین باید گفت، که موهای بلندی که تا روی بینی می آیند، می توانند کناره های باریک صورت را بپوشانند و صورت را تو پر نشان دهند. مدل موهای کویف، پمپادور (مدلی که در آن موها به سمت بالا و دور از صورت کشیده می شود و غالبا به سمت عقب است )، فرفری و موی بلند به صورت های مثلثی شکل زیبایی و جذابیتی خاص می بخشد.

 

مدل موی مردانه  متناسب با فرم صورت مثلثی شکل

 

مدل موی مردانه متناسب با فرم صورت لوزی شکل

در فرم صورت های لوزی، طول صورت بیشتر از عرض آن است، گونه ها دارای زاویه می باشند و عرض چانه و پیشانی کم است. در صورت های لوزی شکل، مدل مویی که پیشانی را عریض تر نشان دهد ایده آل می باشد.

 

مدل موی مردانه متناسب با فرم صورت لوزی شکل

 

مدل موی مردانه متناسب با فرم صورت مربعی شکل

در صورت های مربعی شکل، نیز طول و عرض صورت با هم برابر می باشد و تنها تفاوتی که با صورت های گرد دارند زاویه دار بودن فک در صورت های مربعی شکل می باشد. در این نوع صورت ها، فک افراد بزرگ و قوی است و می توان این ویژگی را یکی از گزینه های زیبایی صورت برای انتخاب مدل مو دانست. برای صورت های مربعی توصیه می شود که موها حجم داده شوند. همچنین کناره موها، باید کوتاه تر باشد تا باعث افزایش زاویه در صورت نشود. مدل موهای کلاسیک، مدرن و فرق کج از بهترین مدل موها برای فرم صورت مربعی شکل می باشد. در ضمن باید برای فرق کج یک طرف موی سر حجم بیشتری داشته باشد.

 

مدل موی مردانه متناسب با فرم صورت مربعی شکل

 

مدل موی مردانه متناسب با فرم صورت مستطیلی شکل

طول صورت مستطیلی،از عرض آن بیشتر می باشد و گوشه های صورت زاویه دار هستند. از آن جایی که صورت مستطیلی شکل کشیده می باشد، باید بالای موها را کوتاه کنید، تا صورت شما دراز و کشیده تر به چشم نخورد. همچنین از زاویه دادن به صورت خود جلوگیری کنید و تا حد امکان از مدل های انحنا دار استفاده کنید. مدل موی فرق کج مناسب برای صورت مستطیلی شکل می باشد.

 

مدل موی مردانه متناسب با فرم صورت گلابی شکل

برای تعریف صورت های گلابی شکل، باید گفت که این صورت ها زاویه های چندان تیزی ندارند و گونه ها و غبغب آن گوشتی و تپلی است. عرض صورت از طول آن زیادتر است و بخش بالای سر هم گرد نیست و کمی زاویه دارد. بنابراین باید مدلی برای این صورت ها انتخاب شود که کمی از چاقی و عرض صورت کم کند. مثلا موهای خیلی کوتاه یا موی سر تراشیده مناسب برای فرم چنین صورت هایی می باشد.

 

مدل موی مردانه متناسب با فرم صورت دوکی شکل

صورت دوکی شکل، تقریبا مشابه صورت مستطیلی شکل می باشد، با تفاوت این که صورت دوکی کشیده تر و عرض پیشانی و چانه هم کمتر است. مدل مویی برای چنین صورت ها مناسب است که کمی از طول آن کم کند و به اجزای صورت تناسب ببخشد. موهای بلند و شلوغ، فرق کج، بستن دم اسبی به صورت کمی شلخته و پف کرده مناسب برای صورت های دوکی شکل می باشند.

 

کلام پایانی

در آخر مقاله مدل موی مردانه مناسب با انواع فرم صورت، به همه آقایان توصیه می کنیم که اول از هر چیزی فرم صورت خود را به خوبی تشخیص بدهند. سپس مدل مو را، با توجه به شکل صورت خود انتخاب کنند. زیرا با این کار، باعث جذابیت در چهره خود خواهند شد و با انتخاب مدل های نامربوط در آراستگی خود تاثیر منفی نخواهند گذاشت.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه هیدی استایل محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا