امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

نکات ضروری در پوشیدن شلوار جین مردانه

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۰/۲/۱۱ شنبه
نکات ضروری در پوشیدن شلوار جین مردانه
چکیده این مقاله : یکی از شلوارهای که دهه های اخیر رواج پیدا کرده شلوار جین مردانه می باشد. با ما همراه باشید تا نکات ضروری در پوشیدن شلوار جین مردانه را باهم بررسی کنیم.
  • زمان مطالعه : 6 دقیقه
  • 0 نظر
  • 2987 بازدید

نکات کلیدی در انتخاب و پوشیدن شلوار جین مردانه

شلوار جین تعریف نهایی و پرفکت از یک لباس راحت است که هر فردی اعم از زن و مرد باید در کمد لباس های خود داشته باشد. شلوارهای جین تنها برای شما راحتی را فراهم نمی کنند بلکه به طرز خارق العاده و بدون تلاش زیادی با روش های آسانی با استایل های غربی و حتی سنتی مچ می شوند. اگر دارید آماده می شوید که با دوستانتان به یک مهمانی بروید؟ می توانید پیراهن سبز رنگ یقه هفت خود را بپوشید و آن را با شلوار جین آبی رنگ ست کنید. یا مثلا اگر قصد یک سفر یک روزه با دوستانتان را دارید، می توانید به راحتی یک پیراهن راه راه سیاه و سفید بپوشید و آن را با یک جین شلوار جین Levi آبی distressed و کفش ورزشی سفید و یک عینک آفتابی بزرگ ست کنید. پیراهن های چهارخانه نرم و لطیف و شلوار جین جذب آبی مردانه هم عالی هستند شلوار جین مردانه مثلا وقتی با یک جفت کفش لواف و عینک shade همراه شوند، شما را بسیار باهوش و جذاب نشان می دهند. جین ها طی سالیان متمادی پیشرفت زیادی داشته و امروزه انبوهی از طرح ها و الگوهای مختلف از آنها در دسترس هستند. مارک های بزرگ دیگری مانند شلوار جین Wrangler، شلوار جین ماشین Flying، شلوار جین لی و غیره وجود دارند.

 

نکات کلیدی در انتخاب و پوشیدن شلوار جین مردانه

 

ما دیگر در دوره ای زندگی نمی کنیم که فقط شلوار جین مردانه بوت کات یا Bell Bottom یا دمپا داشته باشیم. امروزه، انواع مدل های شلوار جین برای مردان شامل distressed، اسلیم فیت، skinny، regular، جین های loose و انواع دیگری از شلوارهای جین مردانه هستند که در چند سال اخیر وارد بازار شده اند.

 

چرا یکسری از آقایان فکر می کنند که پیدا کردن یک شلوار جین مناسب مشکل است؟

  1. عدم دانش راجع به اینکه چه جنس و مدلی شلوار جین به شما می آید؟!
  2. عدم آگاهی در مورد استایل مناسب موقیعت و اندام شما
  3. عدم اطلاعات در مورد وزن پارچه شلوار جین، نحوه شست و شو و سایر جزئیات

به صورت کلی 5 مدل شلوار جین مردانه وجود دارد:

  1. Skinny: یا شلوار جین مردانه چسبان، آخرین مدل شلوارهای جین با فاق متوسط و کوتاه
  2. Slim-fit: از شلوارهای skinny کمی گشادتر است.
  3. Regular: شلوارهای راسته، فاق متوسط و عرض شلوار از سمت زانو به سمت ساق ها یکسان است.
  4. Relaxed: از سه مدل شلوار جین مردانه ذکر شده در بالا گشادتر هستند. مناسب برای کسانی ست که حرکات خم و راست شدن زیادی انجام می دهند و نیاز به یک شلوار با فضای زیاد دارند.
  5. Loose: جزو جادارترین مدل هاست، گشاد است و فضای زیادی در طرف ران ها، باسن و ساق ها دارند.

 

مدل شلوار جین مردانه

 

3 نکته اساسی در انتخاب شلوار جین مردانه:

  1. سایز مناسب را انتخاب کنید.
  2. مدل مناسب را انتخاب کنید.
  3. جنس اصیل و سبک باشد و پارچه طوری باش که بتواند به خوبی نفس بکشد.

شما باید با پوشیدن شلوار جین هم زیبا به نظر برسید و هم در آن احساس راحتی کنید. در مطلب زیر پیشنهاداتی مبنی بر انتخاب یک شلوار جین مردانه متناسب با اندام های مختلف ارائه شده است:

شلوار جین مناسب برای مردانی که سینه تخت، شانه های کوچک و عضلات لاغر دارند. این افراد اغلب بخاطر متابولیسم بالایی که دارند، به ندرت اضافه وزن پیدا می کنند.

جین راسته با فاق کوتاه و جادار، بدون اینکه توجه را به سمت پاها معطوف کند.

 

افراد با بالاتنه لاغر باید از پوشیدن کدام شلوارهای جین مردانه اجتناب کنند:

  • جین های گشاد با پارچه های شل و ول
  • شلوارهای جین خیلی چسب
  • شلوارهای جین فاق بلند

 

شلوار جین مناسب برای مردان ورزشکار

این مردان معمولا کمرشان باریک و پاهای عضلانی و پهلوهای بزرگ دارند. شلوارهای slimfit، راسته و بوت کات و همینطور شلوارهای فاق کوتاه، شلوارهای کمی گشاد با جیب های کوچک که بتواند نواحی لاغر و نواقص بدن را پنهان سازد، مناسب این افراد است.

جین های گشاد مردانه اندام ورزشکاری را پنهان می کنند، مثلا شلوارهای regular باعث عدم تعادل می شود؛ یعنی پاها را بزرگتر از بالاتنه نشان می دهند، بنابرین مردان ورزشکار باید از پوشیدن این مدل شلوار جین ها خودداری کنند.

 

شلوار جین مناسب برای مردان ورزشکار

 

شلوار جین مخصوص مردان عضلانی

شلوارهای راسته مخصوص مردانیست که پاهای عضلانی و بزرگی دارند. شلوارهای Regular هم عالیست چرا که این مدل دقیقا روی پاها تمرکز می کند. مدل های با جیب های بزرگ و نزدیک به هم و عمیق، موجب می شود، باسن کوچکتر به نظر برسد. سایه های موجود در شلوار جین بوت کات باعث می شوند مردان عضلانی خیلی چاق و سنگین به نظر برسند.

شلوارهای خیلی تنگ، چسبان  و جذبی که چیزی برای تصور کردن باقی نمی گذارند و باعث می شود عضلات بزرگ به نظر برسند.

 

شلوار جین مخصوص مردان عضلانی

 

شلوار مناسب برای مردان با لگن پهن

مردانیکه باسن بزرگی دارند، پاهای عریض و کلفت و کمر باریک دارند. شلوارهای جین مردانه relaxed-fit مناسب این افراد است. اگر جزو این دسته هستید، بهتر است یک سایز بزرگتر از سایز خود بپوشد، تا پارچه شلوار در اطراف کشاله ران خیلی کش نیاید. جین های گشاد با ساق های عریض گزینه راحتی برای داشتن ظاهری کژوال هستند. اما استایل هایی که نباید پوشید، جین هایی که لاغر یا حالت مخروطی دارند چون ظاهری زنانه به تیپ فرد می دهند.

جین هایی فاق کوتاه هم به دلیل اینکه توجه را روی هیپ متمرکز می کنند، مناسب افراد دارای لگن پهن نیست.

 

شلوار مناسب برای مردان با لگن پهن

 

افراد با کمر بزرگ

این افراد میان تنه متوسط و ران ها و همینطور ساق های بزرگی دارند. جین های با فاق بلند بخش میانی را صاف نشان می دهند و در ناحیه ران و پهلوها جمع می شوند. شلوار جین مردانه مناسب برای این افراد شلوارهای گشاد یا جین های relaxed می باشد. اما شلوارهایی که نباید بپوشید شامل skinny، slim fit و همینطور slimleg ها هستند که باعث ایجاد یک ظاهر اغراق امیز می شوند و میان تنه با شلوارهای تنگ، بزرگ و ناجور به نظر می رسد.

 

نکات نهایی در مورد انتخاب و خرید شلوار جین مردانه

به وزن پارچه و توانایی تنفس پارچه و همینطور نشستن پارچه روی بدن دقت وکنید.

از خریدن پارچه های خیلی سنگین خودداری کنید.

در انتخاب رنگ با فصل و استایل بدن خود دقت کنید. رنگ های روشن به دلیل حجم دهی بالا، افراد را چاق نشان می دهند. رنگ آبی تیره یک رنگ محبوب است که تقریبا مناسب هر اندامی ست.

پارچه جین معمولا جا باز می کند و بزرگ می شود، بنابرین سعی کنید همیشه یک سایز کوچکتر انتخاب کنید.

اصرار نداشته باشید که حتما مدل شلوارهای جین مردانه جدید را امتحان کنید، اگر یک مدل کلاسیک بیشتر بهتان می آید، پس آن را امتحان کنید.

 

نکات نهایی در مورد انتخاب و خرید شلوار جین مردانه

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه هیدی استایل محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا