امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

تمیز کردن و نگهداری صحیح از کت و شلوار

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۰/۲/۱ چهارشنبه
تمیز کردن و نگهداری صحیح از کت و شلوار
چکیده این مقاله : برای اینکه از کت وشلوار به مدت طولانی تری استفاده کنید باید به درستی از آن نگهداری کنید. در این مقاله نحوه مراقبت و نگهداری از کت و شلوار را باهم می آموزیم.
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
  • 0 نظر
  • 1551 بازدید

نحوه تمیز کردن و نگهداری از کت و شلوار

حتما شنیده اید که پیشگیری بهتر از درمان است و می دانید که کت و شلوارها در اثر استفاده مکرر به مرور زمان کیفیت و زیبایی خود را از دست می دهند. اگر می خواهید این فرآیند را به تأخیر بیندازید، بهتر است نکاتی را در مورد تمیز نگهداشتن کت و شلوار و مراقبت از آنها یاد بگیرید تا بدین وسیله از آنها به مدت طولانی تری استفاده کنید.

 

بُرس کشیدن منظم کت و شلوار

یکی از موارد تمیز نگهداشتن کت و شلوار، برس کشیدن آن پس از هر بار استفاده می باشد. برس کت و شلوار مانند برس مو دارای یک دسته و یک بخش مویی است. اگر بخش مویی از موی طبیعی باشد تأثیرگذاری برس کشیدن بیشتر خواهد بود. با اینکار شما گرد و خاک و همینطور ذراتی را که به داخل تار و پود پارچه نفوذ کرده، تمیز می کنید و عمر و دوام لباس را بیشتر می کنید. برس کشیدن را از بالا به پایین در جهت الیاف و از سمت شانه ها شروع کنید. هرگز در خلاف جهت الیاف برس نکشید.

 

بُرس کشیدن منظم کت و شلوار

 

جیب های کت و شلوار را خالی کنید

پر بودن جیب ها یا قرار دادن وسایل سنگین مثل دسته کلید یا گوشی موبایل به مرور موجب افتادگی جیب ها و بدقواره شدن کت و شلوار می شود. پس بهتر است برای نگهداری درست کت و شلوار همیشه پس از رجوع به منزل، جیب ها را خالی کنید تا کت و شلوارتان از فرم نیفتد.

 

نگهداری از کت و شلوار با آویزان کردن از چوب لباسی مناسب

یک راهکار بسیار ساده اما بسیار مؤثر در مراقبت از کت و شلوار استفاده از چوب لباسی های عریض و بادوام مثل انواع چوبی آن است. چوب لباسی های نازک و با عرض کم خیلی زود وا می روند و نمی توانند لباس را به مدت طولانی فیکس نگه دارند و این خود موجب می شود لباس ها بیشتر چروک شوند. بنابرین حتما داشتن یک چوب لباسی خوب و باکیفیت را برای مراقبت از کت و شلوار در برنامه خرید خود قرار دهید.

 

نگهداری از کت و شلوار با آویزان کردن از چوب لباسی مناسب

 

استفاده از کاور مناسب برای نگهداری طولانی مدت کت و شلوار

اگر کت و شلوار خود را از رگال و خارج از کمد آویزان می کنید و یا دیر به دیر از آنها استفاده می کنید، بهتر است از یک کاور مناسب جهت نگهداری آن استفاده کنید تا گرد و خاک روی آن ننشیند. از کاورهای پارچه ای استفاده کنید تا هوا بتواند بین داخل و خارج کاور جریان داشته باشد. کاورهای پلاستکی هوا را محبوس می کند و مانع از گردش جریان هوا و احتباس رطوبت شده و رطوبت نیز به مرور زمان دوام پارچه را کاهش می دهد.

 

استفاده از کاور مناسب برای نگهداری طولانی مدت کت و شلوار

 

کت و شلوار را تنها برای رفع چین و چروک به خشکشویی بسپارید

یکی دیگر از مواد مهم در نگهداری صحیح کت و شلوار اینست اگر کت و شلوار شما تنها چروک شده و زمان کافی برای اتوی آن ندارید، می توانید آن را به خشکشویی بسپارید. ولی اگر تنها دارای لکه و آلودگی و کثیفی است، بهتر است قبل از سپردن به خشکشویی یا اقدام به اتو کردن حتما لکه برداری کنید و یا با استفاده از مواد شست و شوی با کمترین میزان آنزیم و مواد آسیب رسان آن را بشوئید. نکته آخر اینست اگر کت و شلوار شما از پشم است، سعی کنید کمتر آن را به خشکشویی بسپارید. الیاف پشم نازک و حساسند و با حرارت دادن های مدوام آسیب می بینند.

 

کت و شلوار را تنها برای رفع چین و چروک به خشکشویی بسپارید

 

یک شلوار اضافی تهیه کنید

یک ترفند جذاب برای نگهداری کت و شلوار و پوشیدن طولانی مدت آن اینست که یک شلوار اضافه تهیه کنید. به دلیل اینکه معمولا شلوار سریعتر از کت خراب می شود و اگر در مضیقه مالی هستید و نمی توانید زود به زود کت و شلوار جدید خریداری کنید، بهتر است همیشه هنگام خرید کت و شلوار یک شلوار اضافی نیز تهیه کنید. بدین وسیله می توانید کت و شلوار خود را به مدت طولانی تری با همان ظاهر زیبا و کیفیت روزهای ابتدایی بپوشید.

 

برای درست نگهداشتن کت و شلوار، آن را درست تا بزنید

اگر قرار است به یک جلسه یا کنفرانس در یک محل دور بروید و مدت زمانی طولانی در راه باشید و ترجیح می دهید کت و شلوار خود را هنگام رسیدن به مقصد بپوشید و نیاز است آن را در چمدان خود بگذارید و جای کافی برای صاف گذاشتن آن در داخل چمدان ندارید، پس بهتر است آن را تا بزنید. برای درست تا زدن همیشه کت را برگردانید، به صورت عمودی و از وسط تا بزنید.

 

برای درست نگهداشتن کت و شلوار، آن را درست تا بزنید

 

به منظور مراقبت از کت شلوار خود از عرق گیر استفاده کنید

یک توصیه کلیدی در نگهداری درست کت و شلوار اینست اگر در هوای گرم و یا مهمانی ها و جلسات پر تردد هستید و می دانید احتمال عرق کردن بالاست، بهتر است از زیر پیراهن خود عرق گیر بپوشید. بدین شکل عرق و رطوبت توسط زیر پیراهنی جذب خواهد شد و به کت شما نفوذ نخواهد کرد. چرا که رطوبت به مرور کیفیت پارچه را کاهش می دهد و همینطور به دلیل بوی ناخوشایند ناشی از عرق ناچارید زود به زود کت و شلوارتان را بشویید و شست و شوی مداوم هم موجب می شود کت و شلوار شما زودتر فرسوده و کهنه شود.

 

 

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه هیدی استایل محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا