امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

آموزش و نحوه اتو کردن لباس های مردانه از مبتدی تا حرفه ای

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۳۹۹/۱۲/۲۳ شنبه
آموزش و نحوه اتو کردن لباس های مردانه از مبتدی تا حرفه ای
چکیده این مقاله : لباس های دارای چین و چروک در قرار ملاقات تاثیر مثبتی ندارد و ذهنیت خوبی در فرد مقابل ایجاد نمی کند. در این مطلب، نکات بسیار خوبی در مورد نحوه اتو کردن لباس مردانه یاد می گیرید که قبلا نمی دانستید.
  • زمان مطالعه : 12 دقیقه
  • 0 نظر
  • 1558 بازدید

آموزش و نحوه اتو کردن لباس های مردانه از مبتدی تا حرفه ای

 

تمیزی و آراستگی نقش مهمی در ارتباطات روزمره دارد. داشتن لباس های فشرده و دارای چین و چروک های بسیار در مصاحبه و قرار ملاقات تاثیر مثبتی ندارد و ذهنیت خوبی در فرد مقابل ایجاد نمی کند. وقتی شما به این جزئیات کوچک ولی مهم توجه می کنید، علاوه بر آنکه احساس خوبی را به فرد مقابل منتقل می کنید، اعتماد به نفس هم پیدا می کنید. نحوه اتو کردن لباس مردانه کار سختی نیست. شما می توانید در کمتر از 5 دقیقه پیراهن خود را اتو کنید. امروز ما قصد داریم اطلاعات اتو کردن لباس مردانه را برای شما توضیح دهیم. اگر شما واقعا بلد نیستید لباس را اتو کنید، این مقاله برای شما بسیار مفید و کاربردی است. همچنین اگر در این کار مهارت دارید، احتمالا نکات بسیار خوبی در مورد اتو کردن لباس مردانه یاد می گیرید که قبلا نمی دانستید.

 

نحوه اتو کردن لباس مردانه 

اگر به دنبال این هستید که پیراهن شما ظاهری فوق العاده واضح داشته باشد، باید نحوه اتو کردن پیراهن مردانه را بدانید تا به خوبی لباس را اتو کنید.

مرحله اول : بهتر است در ابتدا به برچسب پیراهن توجه کنید و آن را بخوانید. شما باید قبل از اتو کردن لباس مردانه از نوع و جنس پارچه مطلع شوید. اگر جنس پیراهن شما پنبه ای نبود، با حرارت کمتری شروع به اتو کنید.

مرحله دوم : همیشه اتو کردن لباس مردانه خود را با قسمت یقه شروع کنید. برای اتو کردن این قسمت یقه پیراهن را بالا بیاورید و از زیر شروع کنید. سپس پس از رفع کامل چین و چروک، لباس را به سمت بالا برگردانید و این کار را با قسمت بیرونی یقه هم انجام دهید.

مرحله سوم : سپس سر آستین ها و کاف ها را اتو کنید. زیرا هنگام پوشیدن پیراهن مردانه توجه زیادی به آن ها می شود. در صورت امکان دکمه آن را بردارید و آن را کاملا صاف کنید. ابتدا قسمت های داخلی کاف را اتو بزنید، سپس پیراهن را برگردانده و سر آستین را کمی فشار دهید. با دقت قسمت پشتی و حتی اطراف دکمه را اتو کنید تا چین و چروک ها به طور کامل از بین برود. برای اتو کشیدن کاف های فرانسوی آن ها را کاملا باز کنید و هنگام اتو کشیدن، لبه های کاف را به هم فشار ندهید.

مرحله چهارم : بهتر است از سمتی که دکمه دارد، شروع به اتو کردن لباس مردانه کنید. در هنگام اتو کشیدن پیراهن مردانه هرگز روی دکمه ها نروید. از بالای شانه شروع کنید و با اتو، پیراهن را پایین بکشید. در سمت دیگر هم همین کار را تکرار کرده و توجه خاصی به نواحی نزدیک یقه و قسمت جلویی پیراهن بکنید، چرا که این نواحی درصد بالایی از توجه را به خود جلب می کند.

مرحله پنجم : حالا نوبت آن است که پشت لباس را اتو کنید. یکی از سرآستین ها در لبه ی صفحه اتو قرار دهید. از بالا ( پشت شانه ) شروع کنید و اتو را به آرامی به پایین بکشید. بهتر است پیراهن را چندین بار روی سطح تغییر دهید تا چین و چروکی باقی نماند.

مرحله ششم : مهم ترین نکته قبل از اتو کردن آستین ها صاف و یکدست کردن پارچه است. هر دو آستین را درز بگیرید و کل آستین را صاف و یکدست روی صفحه ی اتو قرار دهید. آستین را طوری قرار دهید که یک خط چین واحد داشته باشید. اتو را در قسمت بالای پیراهن که دوخته شده است قرار دهید و به سمت پایین حرکت کنید. آستین را برگردانید و دوباره این کار را انجام دهید. اگر می خواهید آستین پیراهن شما چین نداشته باشد یک حوله درون آستین بگذارید و سپس اتو کنید. در آخر پیراهن را بررسی کنید و پس از اتو کشیدن آن را آویزان کنید.

 

نحوه اتو کردن لباس مردانه 

 

نکاتی برای اتو کردن پیراهن مردانه 

پیراهن های خود را در حالی که رطوبت دارند اتو کنید. این کار باعث می شود از چین و چروک ها و ساییدگی که ممکن است هنگام خشک کردن لباس ایجاد می شود، جلوگیری شود.

برای صرفه جویی در زمان بهتر است همه ی پیراهن های خود را یکباره اتو کنید.

قبل از اتو کردن لباس مردانه حتما لکه ها بررسی کنید. وجود هر گونه لکه ای در هنگام استفاده از اتوی داغ دردسر ساز است و حتی ممکن است لکه را روی پارچه تثبیت کنید.

با استفاده از اسپری آب می توانید به راحتی از شر چین و چروک ها راحت شوید، بدون آن که زمان زیادی را صرف اتو کردن لباس ها کنید.

بهتر است پارچه های تیره رنگ را همیشه از داخل هم اتو کنید.

از اتو کردن لباس مردانه مطمئن نیستید؟ بهتر است با استفاده از یک پارچه، مانع تماس مستقیم آهن و لباس شوید تا بجای گرمای شدید آهن، از بخار برای اتو کردن لباس مردانه استفاده کنید.

از نشاسته برای اتو کردن لباس مردانه استفاده کنید. برای انجام دادن این کار یک قاشق آرد ذرت را با یک نصف لیوان آب گرم مخلوط کنید. مخلوط را قبل از استفاده تکان دهید و روی لباس با فاصله ی 25 سانتی متری اسپری کنید و سپس لباس را  اتو کنید.

بهتر است هر از گاهی آهن اتو را تمیز کنید. از یک پارچه ی مرطوب برای تمیز کردن اتو لباس استفاده کنید. البته این کار را  بیش از حد تکرار نکنید.

 

 

نکاتی برای اتو کردن پیراهن مردانه 

 

نحوه اتو کردن شلوار مردانه 

قبل از اتو کردن شلوار مردانه، لکه و کثیفی را پاک کنید. با خواندن برچسب، دمای مناسبی را برای شروع انتخاب کنید.

مرحله اول : برای شروع، آستر های جیب ها را اتو کنید. برخی از شلوار ها داخل جیب دارند. اگر چه کسی چین و چروک های این قسمت را نمی بیند، اما بهتر است اتو شود تا اگر قسمتی از آن دیده شد ظاهر بدی نداشته باشد.

مرحله دوم : در قسمت بالای شلوار جیب ها را برگردانید و قسمت بالا را اتو کنید. سپس جیب ها را به حالت اولیه برگردانید و با کمی فشار دادن بالای شلوار را اتو کنید. شلوار را برگردانید و این مراحل را تکرار کنید تا قسمت بالایی شلوار، چین و چروکی نداشته باشد.

مرحله سوم : پایین شلوار را روی صفحه ی اتو مرتب و صاف کنید. یک پایه ی شلوار به گونه ای قرار دهید که درز ها بر روی یکدیگر صاف قرار بگیرند. خط های ایجاد شده در قسمت پایینی شلوار را تا قسمت های بالایی شلوار ادامه دهید. لبه خارجی شلوار را کمی مرطوب کنید و با استفاده از اتو به آرامی در امتداد لبه، یک چین ایجاد کنید. توجه کنید که چین باید صاف و لبه لبه شلوار باشد و شروع و پایان چین مشخص باشد. اتو را بلند کنید، دوباره این کار را انجام دهید و در امتداد چین کمی اتو را فشار دهید.

مرحله  چهارم : پس از تنظیم کردن شلوار می توانید مرکز پا شلوار را اتو کنید. هنگام برداشتن اتو آن را به عقب بردارید. اگر نگران جنس شلوار هستید، پارچه ای نازک و سفید را روی شلوار قرار دهید و لباس را اتو کنید. پس از اتمام هر دو پا، حتما شلوار را آویزان کنید تا تمام زحمات شما برای اتو کردن لباس مردانه و شلوار هدر نرود.

 

نحوه اتو کردن شلوار مردانه 

 

نحوه اتو کردن کت و شلوار 

نحوه اتو کردن کت تک : کت را روی میز اتو صاف پهن کنید. بهتر است قبل از شروع برچسب لباس را مطالعه کنید. دقت کنید که اتو آن قدر گرم نباشد که پارچه را بسوزاند. آستین های لباس را از زیر کت در آورید. با استفاده از اسپری آب قسمتی را که می خواهید اتو بزنید را مرطوب کنید. هنگام اتو کردن لباس مردانه به جای هل دادن اتو، آن را فشار دهید و در صورتی که سنجاق یا پرشی وجود دارد، پارچه ای قرار دهید تا چین و چروک ها کامل از بین برود. اکنون کت را برگردانید. اگر می خواهید یقه ی کت شما خط اتو مشخصی داشته باشد، فشار بیشتری را در قسمت یقه وارد کنید. برای ایجاد خط جیب، بین لبه ی جیب و جیب پارچه ای بگذارید و سپس کت را اتو کنید.

دقت زیادی هنگام اتو کردن آستین ها داشته باشید. اتوی غلط علاوه بر آن که باعث چروک شدن آستین می شود، کار شما را هم دو چندان می کند. آستین را در قسمت دسته مخصوص اتو کردن آستین قرار دهید. از اسپری یا پارچه ی مرطوب هم می توانید برای اتو کشی آستین ها استفاده کنید تا نتیجه ی بهتری حاصل شود. هنگام اتو کردن آستین ها، وسط را نگه دارید تا از ایجاد چین و چروک جلوگیری شود.

نحوه اتو کردن شلوار : تمام نکات نحوه اتو کردن شلوار مردانه برای این قسمت هم می توان استفاده کرد. تنها نکته ی قابل ذکر این است که درز ها را اول، هم تراز کنید، روی یک پا تمرکز کنید و از پایین ساق پا شروع به اتو کشیدن کنید.

 

نحوه اتو کردن کت و شلوار 

 

نحوه اتو کردن پالتو بلند مردانه 

اولین نکته ی مهم هنگام اتو کردن پالتو بلند مردانه توجه به جنس پارچه می باشد. جنس پالتو مردانه پشمی ، کشمیر، پلی پروپیلن و ... می باشد.

پالتوی پشمی را به چوب لباسی چوبی یا آویز پلاستیکی آویزان کنید و داخل حمام آویزان کنید. پس از آن دوش را گرم کنید و بگذارید بخار بلند شود و فضای اتاق را بخار، پر کند. با گذشتن 30 دقیقه چین و چروک های روی لباس از بین می رود.

برای اتو کردن پالتو پشمی، پالتو را به داخل بچرخانید و پارچه ای روی آن قرار دهید. هنگام اتو کردن لباس مردانه از اسپری آب استفاده کنید تا لباس مرطوب شود. اتو را در خط مستقیم حرکت دهید. بهتر است قبل از شروع، چین و چروک ها را تا حد امکان با دست صاف کنید تا زمان اتو کشی شما کمتر شود.

پالتو هایی که جنس کشمیر دارند، بهتر است در خانه اتو نکنید و آنها را به خشکشویی بسپارید.

برای اتو کردن لباس مردانه پنبه ای، می توانید اتو را روی حرارت بالا بگذارید و از اسپری برای نم دار کردن لباس استفاده کنید.

برای اتو کردن لباس مردانه پلی استری، از اسپری برای نمناک کردن استفاده کنید. هنگام اتو کردن حرارت را زیاد نکنید و با حرارت بسیار ملایم پالتو را اتو کنید تا پالتو آسیب نبیند.

 

نحوه اتو کردن پالتو بلند مردانه 

 

نحوه اتو کردن کراوات 

مرحله اول : کروات یکی از مهم ترین لباس های مردانه برای شیک پوشی است. صفحه اتو را تنظیم کنید و تخته را روی یک سطح صاف قرار دهید. برچسب کراوات را بخوانید تا بفهمید از چه موادی ساخته شده است. اگر جنس کراوات ابریشمی است، تنظیمات اتو را روی پارچه ی ابریشمی قرار دهید.

مرحله دوم : دستان خود را خشک و تمیز کنید و کراوات را روی میز اتو پهن کنید. سعی کنید کراوات را به بهترین شکل صاف کنید. کراوات ها معمولا ظریف هستند. به همین دلیل پارچه مرطوبی را هنگام اتو کشیدن روی آن قرار دهید.

مرحله سوم : برای اتو کشی راحت، اتو راروی پارچه فشار دهید و اجازه دهید بخار، چین و چروک های کراوات را از بین ببرد. هرگز آهن را در یک نقطه قرار ندهید.

مرحله چهارم : با فشار ملایم، از پایین شروع کنید و به سمت بالا، اتو را حرکت دهید. وقتی که آهن را از لبه ها به سمت داخل حرکت می دهید، مقاطع کوچک را هم اتو کنید. وقتی که یک طرف تمام شد، کراوات را برگردانید و اتو بکشید.

 

نحوه اتو کردن کراوات 

 

نکات مهم برای اتو کردن کراوات 

بعد از اتو کردن ، کراوات را آویزان کنید و قبل از پوشیدن آن اطمینان حاصل کنید که خنک شده باشد.

شما می توانید برای از بین بردن چین و چروک ها کراوات رول درست کنید. برای چند ساعت کراوات را رول کنید. سپس آن را باز کنید، بیشتر چین و چروک ها، ممکن است از بین رفته باشد.

وقتی که کراوات را نمی پوشید، آن را باز نگه دارید. همیشه کراوات را کاملا باز کنید و آن را آویزان کنید. چرا که این کار را انجام ندهید ممکن است باعث ایجاد چین و چروک های بیشتر و حتی گره خوردن کراوات شود، بنابراین حتما کراوات را صاف داخل کمد قرار دهید.

کراوات را حتما با دست بشویید. هرگز کراوات را در ماشین لباس شویی قرار ندهید. تحریکات بیش از حد ماشین لباس شویی باعث از بین رفتن دوخت ها می شود. اگر روی لباس یا کراوات لکه ی چرب قرار دارد، قبل از اتو کردن لباس مردانه  جوش شیرین روی محل لکه بریزید تا روغن از بین برود. برای از بین بردن لکه ها هم از یک حوله یا دستمال کاغذی سفید استفاده کنید. دستمال های رنگی برای پاک کردن لکه از روی لباس مناسب نیستند. همچنین هنگام اتو کردن لباس مردانه لکه هایی ایجاد می کنند. بنابراین هرگز از پارچه ی رنگی برای تمیز کردن لباس هایتان استفاده نکنید.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه هیدی استایل محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا