امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

نکاتی در رابطه با نحوه اتو کردن انواع جنس پارچه و لباس

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۳۹۹/۱۲/۲۰ چهارشنبه
نکاتی در رابطه با نحوه اتو کردن انواع جنس پارچه و لباس
چکیده این مقاله : نحوه اتو کردن پارچه و لباس تاثیر بسیار زیادی در زیبایی و آراسته تر دیده شدن آن‌ ها دارد. علاوه بر نکات مربوط به اتوکشی لباس، توجه به جنس لباس یا پارچه تاثیر زیادی در اتو کردن درست انها دارد.
  • زمان مطالعه : 8 دقیقه
  • 0 نظر
  • 1870 بازدید

نکاتی در رابطه با نحوه اتو کردن انواع جنس پارچه و لباس

 

نحوه اتو کردن انواع جنس پارچه و لباس از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و هر فردی هنگام اتو کردن لباس ‌ها و پارچه‌ های گوناگون باید به جنس آن‌ ها دقت نماید تا بتواند روش صحیح اتو کردن آن‌ ها را بیاموزد. این کار علاوه‌ بر اتو شدن بهتر لباس‌ ها، به شما کمک می‌کند تا عمر لباس‌ ها و پارچه‌ های خودتان را بالاتر ببرید و آن‌ ها را برای سال‌ های بسیار زیادی به‌ صورت سالم نگهداری کنید. ممکن است برای شما نیز پیش ‌آمده باشد که کوهی از لباس ‌ها را شسته باشید و بعد از خشک شدن آن ‌ها، نحوه اتو کردن آن‌ ها تمام وجود شما را فرا گیرد. بله، ممکن است که در نگاه کلی این کار، کار خسته‌ کننده و حوصله سر بری باشد، اما اگر شما نحوه اتو کردن انواع جنس پارچه و لباس به‌ صورت صحیح را بدانید، می‌توانید این کار را با لذت بسیار فراوانی انجام دهید.

به طور کل اتو کردن صحیح لباس‌ ها و پارچه‌ ها به شما کمک می‌کند تا آن‌ ها را با کیفیت بسیار بالایی اتو کنید و پس ‌از دیدن نتیجه کار خودتان حس لذت تمام وجود شما را فرا خواهد گرفت. شما در هر حال مجبور هستید که لباس‌ ها و پارچه‌ های چروک شده را اتو کنید. این انتخاب شماست که می‌خواهید از کار خودتان لذت ببرید یا نه‌، تنها می‌خواهید چروک ‌ها رو باز کنید و اتو کردن لباس را از سر خودتان باز کنید. به‌ هر حال ما در ادامه بیشتر در رابطه با نحوه اتو کردن انواع جنس پارچه و لباس برای شما صحبت خواهیم کرد اگر شما نیز می‌خواهید بیشتر در این ‌رابطه بدانید با ما همراه باشید.

 

نکاتی در رابطه با نحوه اتو کردن انواع جنس پارچه و لباس

 

به ‌طور کل قبل‌از دانستن نکات مهم در رابطه با نحوه اتو کردن انواع جنس پارچه و لباس ، شما باید در رابطه با نحوه اتو کردن صحیح پارچه‌ ها و لباس‌ ها اطلاعاتی را کسب کنید تا بتوانید از این اطلاعات پایه‌ای برای تسهیل روند اتو کشی استفاده کنید. در مرحله اول بهتر است که برای بهتر شدن روند اتو کردن لباس‌ ها تمام لوازم مورد نیاز خودتان را تامین کنید. توجه نمایید که نحوه شستشوی لباس‌ ها تاثیر بسیار زیادی در روند اتوکشی آن ‌ها خواهد داشت.

 

دمای اتو را تنظیم کنید

قبل ‌از این ‌که شما اقدام به اتوکشی لباس ‌ها کنید باید دمای آن را روی کمترین حالت قرار دهید. توجه نمایید که قبل ‌از این مرحله شما حتما باید در رابطه با نحوه اتو کردن انواع جنس پارچه و لباس اطلاعات کسب کرده باشید تا بتوانید آرام‌ آرام دمای اتو را به دمای مدنظر خودتان برسانید. توجه نمایید تنظیم دمای اتو به ‌درستی تاثیر بسیار زیادی در نحوه اتو کردن انواع جنس پارچه و لباس دارد و می‌تواند کیفیت اتوکشی شما را بسیار بالاتر ببرد.

 

میز اتو و یا تخته اتو را آماده کنید

در مرحله دوم بعد از این‌ که شما دمای مورد نیاز را در که در اصول نحوه اتو کردن انواع جنس پارچه و لباس وجود دارد را تنظیم کردید، باید میز اتوی خود را آماده کنید. توجه نمایند که بهتر است ارتفاع اتوی شما حدود نود سانتی‌ متر باشد و این میزان می‌تواند با توجه به تغییرات قد در افراد تغییر کند داد. به‌ طور کلی بهتر است که هنگام اتو کردن لباس ‌ها میز را طوری تنظیم نمایید تا به مفصل‌ های شما هیچ‌ گونه فشاری وارد نشود و شما بتوانید به‌ راحتی و بدون هیچ مشکلی عمل اتو کردن را انجام دهید. توجه نمایید روکش میز اتو حتما باید از جنس پارچه باشد تا بخار را به‌ راحتی از خود عبور دهد.

 

نکاتی در رابطه با نحوه اتو کردن انواع جنس پارچه و لباس

 

هنگام اتو کردن به این نکات توجه نمایید

برای این‌ که هنگام اتو کردن روی لباس‌های شما برق نیفتد، بهتر است که لباس ‌ها را هیچ ‌وقت مستقیماً اتو نکنید و حتما روی آن‌ ها یک پارچه مرطوب قرار دهید و بعد آن‌ ها را اتو کنید. توجه نمایید که اگر روی لباس‌ های شما برق افتاد می‌توانید به‌ راحتی و بدون هیچ مشکلی با پارچه‌ای نم‌دار ان‌ها را به ‌راحتی از بین ببرید. لباس ‌های مشکی زودتر از سایر لباس ‌ها برق می‌افتند، برای رفع این مشکل شما می‌توانید با استفاده از کمی سرکه و آب به ‌آرامی برق افتاده روی لباس ‌ها را پاک کنید. توجه نمایید که استفاده از دمای مناسب و همچنین توجه به نکات مهم در رابطه با نحوه اتو کردن انواع جنس پارچه و لباس شما می‌توانید از برق افتادن روی لباس‌ های خودتان جلوگیری کنید و به ‌راحتی و بدون هیچ مشکلی آن ‌ها را اتو کنید.

 

هنگام اتو کردن به این نکات توجه نمایید

 

نکاتی در رابطه با نحوه اتو کردن انواع جنس پارچه و لباس

تا این ‌جای کار ما برای شما در رابطه با کلیات اتو کردن و نحوه خشک کردن لباس ‌ها به ‌صورت اصولی صحبت کردیم. حال ما می‌خواهیم برای شما در رابطه با نحوه اتو کردن انواع جنس پارچه و لباس صحبت کنیم و به شما بگوییم که هر جنس پارچه باید به چه صورتی اتو شود. اگر شما می‌خواهید که بیشتر در این ‌رابطه بدانید با ما همراه باشید.

 

نحوه اتو کردن پارچه پشمی

در رابطه با نحوه اتو کردن انواع جنس پارچه و لباس که از جنس پشم می‌باشند، باید بدانید که نحوه اتو کردن این لباس‌ ها بسیار حساس می‌باشد. توجه نمایید که بهتر است که در مرحله اول هنگام شستشوی این لباس‌ ها، آن‌ را ها را به ‌خوبی بتکانید تا نیاز به اتو کردن آن ‌ها کاهش پیدا کند. اما اگر به هر دلیلی به اتو شما نیاز پیدا کردید، بهتر است که از دما‌های بسیار پایین برای اتو کردن لباس ‌ها استفاده کنید زیرا این نوع لباس ‌ها بسیار حساس می‌باشند و ممکن است که حرارت زیاد باعث وارفتگی تار و پود لباس شود.

 

نحوه اتو کردن پارچه پشمی

 

نحوه اتو کشی پارچه ‌های نخی

در رابطه کشیدن اتو بر روی پارچه‌ های نخی بهتر است که زمانی ‌که هنوز پارچه شما کمی نم دارد را برای اتوکشی انتخاب کنید. توجه نمایید که برای اتو کشی بهتر و مناسب ‌تر چروک های روی لباس‌ های نخی بهتر است که از بخار همراه با آبپاش استفاده کنید تا بتوانید چروک ‌های آن را راحت‌ تر باز کنید.

 

نحوه اتو کشی پارچه ‌های نخی

 

نحوه اتو کردن پارچه ‌های ویسکوز

این پارچه‌ ها معمولاً پارچه ‌های حساسی هستند و به‌ سرعت روی آن ‌ها برق می‌افتد برای اتو کردن این نوع پارچه‌ ها بهتر است که حتما یک ‌لایه پارچه‌ی نم‌ دار میان اتو و پارچه استفاده کنید تا بتوانید راحت‌ تر آن‌ ها را اتو کنید.

 

نحوه اتو کردن پارچه ‌های ویسکوز

 

نحوه اتو کردن پارچه‌ های کشمیر

در رابطه با نحوه اتو کردن انواع جنس پارچه و لباس هایی که در دسته جنس  پارچه‌ های کشمیر قرار می‌گیرند بهتر است که هیچ‌ گاه خودتان برای اتو کردن این نوع جنس پارچه و  لباس اقدام نکنید و حتما آن را به خشک‌ شویی ها بسپارید، زیرا اتو کردن این نوع پارچه و لباس بسیار سخت می‌باشد.

 

نحوه اتو کردن پارچه‌ های کشمیر

 

نحوه اتو کردن پارچه های کتان و کنف

کتان و کنف معمولاً دسته بسیار بزرگی از لباس‌ های همه ما را شامل می‌شود. بسیاری از شلوار ها مانتو ها و لباس ‌های مردانه از این جنس می‌باشند. پارچه ‌های کتان به دلیل ویژگی ‌های خاصی که دارند، معمولاً نیاز به اتو کردن دارند و برای اتو کردن این نوع لباس ‌ها بهتر است که مانند لباس‌ های نخی هنگامی‌ که این نوع پارچه ‌ها هنوز کمی نم دارند را انتخاب کنید تا آن‌ ها را اتو کنید. توجه نمایید که برای اتو کردن این نوع پارچه ‌ها نیز بهتر است که دمای اتو را در دمای بالا تنظیم کنید. توجه نمایید و همچنین شما می‌توانید لباس را وارونه کنید و از سمت وارونه‌ی آن اقدام به اتو کردن لباس ‌ها کنید تا از برق افتادن اتو روی پارچه خودتان جلوگیری کنید. در رابطه با نحوه اتو کردن انواع جنس پارچه و لباس ی که از جنس که از کتان ساخته شده‌اند بهتر است بدانید که اتو کردن این لباس ‌ها راحت ‌تر از سایر پارچه ‌ها و لباس ‌ها می‌باشد. اما شما باید به ‌هرحال هنگام اتو کردن این نوع پارچه ‌ها نیز دقت بسیار زیادی داشته باشید.

 

 

نحوه اتو کردن پارچه‌‌های ساتن

در رابطه با نحوه اتو کردن انواع جنس پارچه و لباس که در دسته جنس ساتن قرار می‌گیرند بهتر است بدانید که برای اتوکشی این نوع لباس‌ ‌ها شما باید همواره از درجه پایین اتو استفاده کنید تا چروک های روی پارچه و لباس‌ ها را از بین ببرید. توجه نمایید همچنین شما می‌توانید برای مراقبت بیشتر از پارچه و لباس خودتان یک تکه دستمال تترون را روی پارچه بیندازید و تا حد ممکن به‌ هیچ ‌عنوان از بخار بیش ‌از حد و یا اسپری آب استفاده نکنید زیرا این‌ موضوع به بافت پارچه ساتن آسیب وارد می‌کند.

 

نحوه اتو کردن پارچه‌‌های ساتن

 

نحوه اتو کردن لباس ‌های پلی استر

توجه نمایید لباس پلی استر جزو لباس ‌های الیاف مصنوعی می‌باشند که از آن ‌ها برای تولید انواع بسیار مختلف و متفاوتی از لباس استفاده می‌شود. شما برای اتو کردن پارچه‌ ها و لباس ‌ها از این جنس، باید از دمای متوسط اتو استفاده کنید و درجه‌ حرارت اتو را در دمای متوسط قرار دهید. توجه نمایید که در رابطه با این نوع جنس پارچه ‌ها نیز بهتر است هنگامی‌ که آن ‌ها کمی نم درون خود دارند اقدام به اتوکشی آن ‌ها کنید. برای اتو کردن لباس ‌ها همچنین شما می‌توانید از قابلیت آب ‌پاش نیز استفاده کنید و لباس را کمی مرطوب کنید و بعد آن ها را اتو کنید. به‌ هر حال نحوه اتو کردن انواع جنس پارچه و لباس که دارای الیاف پلی استر می‌باشند تاثیر بسیار زیادی در زیباتر و آراسته‌تر دیده شدن آن ‌ها دارد.

 

نحوه اتو کردن لباس ‌های پلی استر

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه هیدی استایل محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا