امتیازات این مقاله تاکنون : 3
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

12 روش موثر برای پاک کردن یقه پیراهن مردانه

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۰/۴/۹ چهارشنبه
12 روش موثر برای پاک کردن یقه پیراهن مردانه
چکیده این مقاله : با رسیدن تابستان و گرم شدن هوا یقه ی پیراهن زود چرکین و زرد می شود. با ما همراه باشید تا 12 روش موثر برای پاک کردن یقه پیراهن مردانه را به شما معرفی کنیم.
  • زمان مطالعه : 8 دقیقه
  • 0 نظر
  • 3635 بازدید

روش های پاک کردن یقه ی پیراهن مردانه

عرق کردن، یکی از دلایل مهم برای چرکی شدن یقه پیراهن مردانه می باشد. یقه ی پیراهن های مردانه، اصولا چرک زیادی را به خود می گیرد، که خانم ها و یا خود آقایان برای پاک کردن آن به دنبال راه حل هایی می باشند که از شر چرک یقه ی پیراهن رهایی یابند. ما در این مقاله به کمک شما آمده ایم، تا با راه حل های پیشنهادی اقدام به پاک کردن و تمیز کردن چرک و کثیفی یقه ی پیراهن مردانه نمایید. با ما همراه باشید تا روش های پاک کردن یقه پیراهن مردانه را به شما معرفی کنیم.

 

روش های پاک کردن یقه ی پیراهن مردانه

 

مراحل پاک کردن یقه ی پیراهن مردانه به ترتیب زیر می باشد.

  1. شامپو یا مایع ظرفشویی، برای پاک کردن یقه پیراهن مردانه
  2. استفاده کردن از سرکه سفید را به یاد داشته باشید
  3. پاک کردن یقه پیراهن مردانه به وسیله ی سرکه ی سیب
  4. جوش شیرین، می تواند در پاک کردن یقه پیراهن مردانه کارساز باشد
  5. خاصیت پاک کنندگی لیمو ترش را دست کم نگیرید
  6. پاک کننده ی سریع و قوی یقه پیراهن مردانه به وسیله ی نمک
  7. استفاده از سفید کننده برای از بین بردن چرک یقه پیراهن های سفید
  8. استفاده از پودر ماشین لباسشویی و لکه بر برای پاک کردن یقه ی پیراهن مردانه
  9. پاک کردن چرک یقه پیراهن مردانه به وسیله ی آسپرین پودر شده
  10. از آب اکسیژنه برای تمیز کردن یقه پیراهن مردانه استفاده کنید
  11. کرم تار تار برای تمیز کردن لکه و کثیفی یقه پیراهن مردانه
  12. استفاده از آمونیاک، برای از بین بردن لکه های روی یقه پیراهن مردانه

 

شامپو یا مایع ظرفشویی

یکی از کاربردهای دیگری که شامپو و مایع ظرفشویی می توانند داشته باشند، خواص لکه بری آن ها می باشد. در صورت کثیف بودن پیراهن مردانه، این دو نوع شوینده می توانند، در پاک کردن چربی و کثیفی یقه پیراهن تاثیر به سزایی داشته باشند. برای انجام این مرحله مقداری از شامپو یا مایع ظرفشویی را بر روی یقه پیراهن قرار دهید و به وسیله یک اسفنج یا مسواک نرم آن را به خوبی بمالید. سپس لباس را با آب به خوبی بشویید، تا یقه پیراهن به خوبی پاک و تمیز شود.

 

روش های پاک کردن یقه ی پیراهن مردانه

 

سرکه سفید

از سرکه سفید به عنوان یک لکه بر طبیعی و مناسب استفاده کنید. در این مرحله یک تشت را با مقداری از آب ولرم پر کنید. سپس مقداری سرکه سفید را به آب اضافه کنید. اکنون یقه پیراهن را برای مدت نیم ساعت درون محلول قرار دهید. بعدا با یک اسفنج کمی یقه پیراهن را بسابید. سپس با شوینده به صورت دستی یا ماشینی به خوبی پیراهن را شستشو دهید. استفاده از سرکه سفید، برای  پاک کردن چرک لباس های سفید می تواند گزینه ی خوبی باشد.

 

سرکه سیب

یک محلول کاربردی که می تواند نقش سفید کننده ی لباس را داشته باشد، سرکه سیب می باشد. سرکه سیب برای از بین بردن لکه های عرق بر روی یقه پیراهن می تواند، کاربردی و موثر باشد. برای انجام این مرحله نیز مانند استفاده از سرکه سفید مراحل را طی کنید.

 

جوش شیرین

جوش شیرین، خاصیت پاک کنندگی قوی را دارا می باشد. برای تمیز کاری بسیاری از از وسایل، لوازم خانگی، پارچه ها و ... از جوش شیرین استفاده می شود. برای استفاده از این ماده باید مقدار دو قاشق غذاخوری جوش شیرین و یا بیشتر را در کمی آب گرم به خوبی حل کنید. تا یک خمیر به نسبت آبکی به وجود بیاید. سپس خمیر بدست آمده از این ترکیب را بر روی کثیفی های یقه پیراهن بریزید و با یک مسواک نرم به خوبی محل کثیفی را بسابید. تا خمیر کاملا جذب پارچه شود و بگذارید کمی خمیر روی پیراهن باقی بماند. بعد از گذشت چند دقیقه، پیراهن را با استفاده از دست یا ماشین لباسشویی به خوبی شستشو دهید. در این روش به جای آب می توانید سرکه سفید را جایگزین کنید.

 

روش های پاک کردن یقه ی پیراهن مردانه

 

لیمو ترش

برای استفاده کردن از لیمو ترش، می توانید یک مسواک را به آب لیمو آغشته کنید و به محل کثیفی یقه پیراهن بمالید. با توجه به خاصیت پاک کنندگی و سفید کنندگی عالی لیمو ترش، انجام این روش می تواند باعث پاکیزگی و تمیزی یقه پیراهن مردانه گردد.

 

روش های پاک کردن یقه ی پیراهن مردانه

 

نمک

حتی در زمان های قدیم هم استفاده از نمک برای پاک کردن لباس های چرکین رایج بوده است. امروزه نیز برای تمیز کردن یقه پیراهن مردانه، استفاده از نمک می تواند به خوبی عمل کند. در این مرحله، باید مقداری نمک را در کمی آب گرم به خوبی حل کنید، سپس یقه پیراهن را درون محلول قرار دهید. در آخر به کمک یک اسفنج به تمیز کردن و پاک کردن چرک یقه پیراهن مشغول شوید. با توجه به خاصیت لکه بری نمک، انجام این روش را نیز برای پاک کردن یقه ی پیراهن مردانه توصیه می کنیم.

 

سفید کننده

برای پاک کردن یقه ی پیراهن های سفید، می توانید از سفید کننده ی لباس استفاد ه کنید. قبل از استفاده از سفید کننده از جنس لباس ها مطمئن شوید، که با این شوینده بافت لباس ها دچار آسیب نمی شود. برای انجام این روش، ابتدا داخل یک تشت نصفی از آب ولرم بریزید، سپس مقدار کمی سفید کننده داخل آب بریزید. بعد قسمت یقه پیراهن را، به مدت چند دقیقه داخل تشت قرار دهید و با استفاده از یک مسواک نرم یقه پیراهن را به آرامی بمالید. در پایان کار به خوبی لباس های سفید خود را شستشو دهید، تا دیگر آثاری از لکه زرد و کثیفی بر روی یقه پیراهن باقی نماند.

 

پودر ماشین لباسشویی و لکه بر

یکی از راه های خوب و مناسب برای پاک کردن یقه پیراهن مردانه این است، که در ابتدا کمی  پودر ماشین لباسشویی را بر روی یقه پیراهن خیس شده بریزید و بگذارید به مدت یک ساعت در همین حالت باقی بماند. بعد از گذشت تایم مورد نظر، مقداری مایع لکه بر را بر روی یقه ریخته و کمی آب به آن اضافه کنید، تا پیراهن با این ماده نیز کمی بماند. سپس یقه را به خوبی چنگ بزنید و آن را بسابید. چون این کار باعث جذب و عملکرد بهتر شوینده ها می شود. بعد از انجام تمام این مراحل به دلخواه خود، پیراهن را یا با دست آبکشی کنید و یا آن را درون دستگاه ماشین لباسشویی قراردهید. توجه کنید که تا حدالامکان از شوینده های قوی مانند وایتکس و سفید کننده ها استفاده نکنید.

 

روش های پاک کردن یقه ی پیراهن مردانه

 

آسپرین پودر شده

در صورت پاک نشدن لکه های موجود بر روی یقه پیراهن مردانه از آسپرین استفاده کنید. برای انجام این روش دو گرم پود آسپرین را با مقداری آب گرم ترکیب کنید. سپس یقه پیراهن را برای یکی دو ساعت درون محلول قرار دهید تا لکه ها به خوبی پاک شوند. سپس مانند تمام مراحل دیگر عمل شستشو را به دلخواه خودتان انجام دهید.

 

روش های پاک کردن یقه ی پیراهن مردانه

 

آب اکسیژنه

با استفاده کردن از آب اکسیژنه، به نتیجه دلخواه خود از پاک کردن یقه پیراهن مردانه دست خواهید یافت. برای تهیه محلول مورد نیاز، مقداری آب اکسیژنه را با کمی آب گرم در یک تشت مخلوط کنید. سپس یقه پیراهن را درون تشت محلول قرار دهید تا به مدت یک ساعت در محلول بماند. سپس مطابق تمام مراحل و روش های بالا عمل شستشو را انجام دهید.

 

کرم تارتار

کرم تار تار کاربردهای زیادی برای بسیاری از موارد از جمله درمان بسیاری از دردها، درمان جوش، پاک کننده ی لکه ها، پاک سازی ظروف کثیف و ... دارد. کرم تار تار، خاصیت پاک کنندگی بالایی را دارا می باشد. به همین دلیل برای رفع لکه ی کثیفی یقه پیراهن مردانه، هم می توانید از آن استفاده نمایید. برای این منظور سه قاشق چای خوری کرم تار تار را در چهار لیتر آب به خوبی حل کنید و بر روی محل کثیفی یقه پیراهن بمالید. تا پیراهن عاری از هر گونه چرک و کثیفی گردد. سپس پیراهن مورد نظر را به خوبی بشویید.

 

آمونیاک

آمونیاک، ماده ای دیگر برای پاک کردن و تمیز کردن لکه های یقه پیراهن مردانه می باشد. فقط کافیست، شما مقداری آمونیاک را با آب قاطی کنید. سپس قسمت لک شده لباس را درون محلول به خوبی بسابید و بعد آن را به خوبی شستشو دهید.

 

کلام آخر

 قطعا بسیاری از شما، استفاده از هر یک از موارد بالا را به عنوان پاک کننده و لکه بر شنیده اید و یا شاید از آن ها استفاده کرده باشید. استفاده از هر یک از مواد ذکر شده در بالا می تواند برای پاک کردن لکه زرد و کثیفی یقه پیراهن مردانه به شما کمک زیادی بکند. سعی کنید هنگام استفاده از محلول های بالا از زدن آن ها به قسمت تمیز و پاک لباس خودداری کنید. همچنین جنس لباس ها نیز باید برای استفاده از محلول ها در نظر گرفته شود. برای مثال لباس هایی که از جنس نازکی برخوردار هستند، ممکن است در اثر برخورد آمونیاک و یا جوش شیرین به آن ها بافت لباس ها آسیب ببیند و یا لباس ها پاره شود. بنابراین سعی کنید با تحقیق و بررسی تشخیص دهید که چه موادی را باید برای چه لباس هایی به کار برد.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه هیدی استایل محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا